جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حسن جمشیدی سمنان

حوزه/یک کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه استقامت در انتظار فرج لازمه دین‌داری است، گفت: نیمه شعبان فرصتی برای بازگشت به خیمه امام عصر (عج) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام حسن جمشیدی، دوشنبه‌شب در هیئت یاس کبود با اشاره به ایام ولادت امام زمان (عج) اظهار داشت: ایام نیمه شعبان فرصت مغتنمی برای تجدیدعهد با امام زمان (عج) و پیوستن به خیمه سبز حضرت مهدی (عج) و دوری از گناه و معصیت است.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه پیشامدهای ناگوار و دگرگونی‌هایی که در دوران طولانی غیبت رخ می‌دهد، مردم را نیز متحوّل و دگرگون می‌سازد به‌طوری‌که حفظ ایمان و استقامت در راه آن، بسیار سخت و دشوار به نظر می‌رسد، تصریح کرد: استقامت در مسیر امام زمان(عج) بسیار مهم است و همان‌طوری که غیبت امام زمان (عج) برای محبین و ارادتمندان آن حضرت سخت است ۱۰ برابر برای امام زمان سخت‌تر است زیرا رویدادها و رخدادهای جامعه امام زمان (عج) را اذیت می‌کند.

وی با بیان اینکه باید گفت که دین‌داری در دوران غیبت امام زمان (عج) سخت و مشکل است، افزود: در آخرالزمان عظمت افرادی که در شرایط سخت و دشوار غیبت، دین خود را حفظ کنند و بر اعتقاد به امامت حضرت مهدی (ع) ثابت و استوار بمانند، روشن می‌شود.

حجت‌الاسلام جمشیدی با بیان اینکه لازمه برتری و ارتقای موقعیت در دوران غیبت امام زمان(عج)، شدت و سختی امتحان آن‌هاست که به‌واسطه طولانی شدن غیبت امام و حجت خدا متوجه آنان می‌شود، خاطرنشان کرد: به همین علت بسیاری از بزرگان و عالمان و عارفان ذره‌ای شک و تردید به خودشان راه نمی‌دهند و با اخلاص کامل بر اعتقاد به امامت آن حضرت ثابت و استوار می‌مانند.

وی افزود: ازآنجایی‌که غیبت طولانی می‌شود، عده‌ای از مردم دچار تردید، حیرت و...می‌شوند و از باور به ظهور منجی موعود، برمی‌گردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha