شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جلسه درس خارج فقه آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ برخی می گویند که باید فساد زیاد شود تا حضرت ظهور کنند؛ در حالی که این حرف اشتباه است؛ بلکه باید سطح معرفت، بصیرت، ولایت و ... جامعه بالا رود تا زمینه ظهور حاصل گردد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم، ضمن تبریک میلاد امام زمان(عج)، اظهار داشتند: همه ما برای تعجیل در ظهور آن حضرت دعا می کنیم؛ اما باید توجه داشت که دعا خوب و لازم است؛ ولی به تنهایی کافی نیست؛ باید به قرآن مجید برگشته و به آن عمل کنیم .

ایشان با اشاره به آیات 105 و 106 سوره انبیاء ابراز داشتند: خداوند متعال در این آیات فرمود: «و َلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ* إِنَّ فِي هَذَا لَبَلَاغًا لِقَوْمٍ عَابِدِينَ/ در «زبور» بعد از ذکر (تورات) نوشتیم: «بندگان شایسته‌ام وارث (حکومت) زمین خواهند شد!»* در این، ابلاغ روشنی است برای جمعیّت عبادت‌کنندگان!».

این مرجع تقلید با بیان این مطلب که شرط ظهور پرورش عبادی الصالحون است، خاطرنشان ساختند: اینکه می گویند 313 نفر باید آماده شوند تا حضرت ظهور کند، برای رده اول است؛ رده بعدی نیازمند افراد بیشتری است.

این استاد برجسته حوزه تصریح کردند: حکومت بر دنیا مسئله ساده ای نیست؛ لذا باید عبادی الصالحون پرورش یافته و از میان نسل موجود افرادی مناسب تربیت نمود.

معظم له بیان داشتند: برخی می گویند که باید فساد زیاد شود تا حضرت ظهور کنند؛ در حالی که این حرف اشتباه است؛ بلکه باید سطح معرفت، بصیرت، ولایت و ... جامعه بالا رود تا زمینه ظهور حاصل گردد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشتند: انتظار امام زمان(عج) از جامعه روحانیت بالاتر از مردم است؛ باید عملا پاک، درستکار، عالم، مؤدب و ... بود و در اصلاح خود و حوزه گام برداریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha