سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ امروز شاهد مشکلات زیادی چون برادرکشی از سوی بعضی دولت های کشورهای اسلامی در جهان اسلام هستیم و این مسئله مایه تأسف است، باید با اتحاد همه علمای اسلام کار کرد همه در زیر پرچم لوای اسلام، موجب عزت مسلمانان شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری پپیش از ظهر امروز در دیدار رئیس سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی افغانستان و هئیت همراه بابیان اینکه این گونه دیدارها و تعاملات می تواند باعث ارتقاء سطح فرهنگ، هم افزایی و هم فکری مسئولین دو کشور شود، گفت: هر چه تعاملات مسئولین دو کشور بیشتر شود، قطعا می توان با استفاده از تجربیات در مسائل مختلف باعث رشد و پیشرفت کشور دوست و برادرافغانستان شد.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه بابیان اینکه رابطه جمهوری اسلامی با افغانستان دیرینه هست و در همه مسائل و مشکلات، ایران در کنار و دوشادوش کشور اسلامی افغانستان بوده، افزود: وقتی ملت افغانستان در جنگ های مختلف دچار سختی شدند،ملت ایران خود را در سختی می دید و حتی وقتی این کشور در شادی بود، ملت ایران هم شادی داشتند.

عضو خبرگان رهبری افزود: امروز شاهد دولت خوب در جمهوری افغانستان در عرصه تعاملات هستیم و یکی از این مسائل در موضوع بعثه و حج و زیارت  است. باید تلاش کرد باتعامل بهتر و قوی تر امسال شاهد حضور خوبی در حج ابراهیمی باشیم.

نائب رئیس جامعه مدرسین اظهار داشت: خوشبختانه بعثه جمهوری اسلامی ایران تجربیات خوبی در نظم مسائل مختلف چون حجاج خود داشته و این مسئله به تأیید مسئولین حج وزیارت عربستان رسیده است و سایر کشورها اسلامی مانند افغانستان می توانند از این تجربیات برای حجاج خود بهره ببرند.

امام جمعه قم با بیان اینکه حوزه علمیه دارای شرایط خاصی است و مدرسین و طلاب در علوم مختلف  در حال تحقیق و پژوهش هستند، گفت: امروز در حوزه علمیه قم  شاهد شکوفایی علمی با شکل گیری  مؤسسات و پژوهشگاه های متعدد و پژوهشگران هستیم.

امام جمعه قم افزود: امروز یکی از مسائل مهم در بین علمای جوامع اسلامی، وحدت و تعامل با سایر علمای کشورهای اسلامی است.  باید با تعامل همه علمای جهان اسلام، همه مشکلات جهان اسلام را برطرف کرد.

وی گفت: باید بدانیم دشمن از وحدت علمای جهان اسلام نه تنها خوشحال نیست، بلکه نارحت است و باید بدانیم دشمن هیچ وقت از وحدت مسلمانان خوشحال نمی شود.

عضو خبرگان رهبری گفت: اگر علمای جهان اسلام در کنار هم و هم فکر باشند، می توانند دشمن را مأیوس کنند و به اهداف بلند برسند.

امام جمعه قم گفت: امروز دشمن دنبال تفرقه است و هدف آنها از ایجاد اختلاف بین مسلمانان  این است با ایجاد تفرقه بر آنها حکومت کنند و تا کنون به اهداف  خود رسید ه اند.

آیت الله حسینی بوشهری اظهارداشت:امروز شاهد مشکلات زیادی چون برادر کشی از سوی بعضی کشورهای اسلامی در جهان اسلام هستیم و این مسئله مایه تأسف است و باید با اتحاد همه علمای اسلام کار کرد همه در زیر پرچم لوای اسلام، موجب عزت مسلمانان شویم.

نائب رئیس جامعه مدرسین با بیان اینکه کشور افغانستان مانند جمهوری اسلامی ایران مستقل است، گفت: اسلام و وحدت مرز نمی شناسد وهمه مسلمانان با هم برادرند و به همین دلیل برای ارتقای استفاده از تجربیات،نیازمند به تعاملات و تبادل نظر در همه مسائل هستیم.

امام جمعه قم با بیان اینکه تبادل نظر و تعامل تنها نباید متوقف در مسائل حج و زیارت شود، اظهار داشت: کشور جمهور اسلامی ایران ،جمهوری اسلامی افغانستان را دوست و برادر خود می داند.

وی اظهار داشت: مسئولین جمهوری اسلامی از مشکلات و جنایتهای که از سوی گروه های تروریستی در این کشور ایجاد می شود، ابراز تأسف می کند از اتفاقات نادرست در این کشور ابراز انزجار می نماید.

عضو خبرگان رهبری گفت: این جنایت و کشتار، خاصیت دشمن است و هیچ گاه دشمن با صفتی که در او هست دوست ندارد، مسلمانان درکنار هم باشند برای همین همه تلاش خود را برای ایجاد تنش و اختلاف در بین مسلمانان به کار می گیرد.

۴۰/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha