پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 448866
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
جشن نیمه شعبان

حوزه/ نیمه شعبان و یاد مهدی موعود (عج) و اصرار و التماس بر بازگشت حقیقت به عرصۀ تاریخ، لحظه‌های سازنده و بلکه معجزه‌آسایی است که می‌تواند بر تاریکی‌ها غلبه کند و مستضعفان را دیگربار امام و وارث زمین بگرداند.

خبرگزاری«حوزه»، شیعیان در گذشتۀ تاریخی‌شان جمعه‌های زیادی را در عبور از نومیدی‌های بزرگ سپری کرده‌اند و مانده‌اند. اگر نبود آن‌همه ندبه‌های امید، آلام متراکم روزگار، شیعیان را ضعیف می‌ساخت و از بین می‌برد. به رغم این تجربۀ امید و تاریخ ایستادگی در حیاتِ شیعیان، امروزه کسان زیادی از عملۀ مستکبران وجود دارند که آیه‌های یأس و ضعف(در برابر غرب) به گوش امت اسلام می‌خوانند، از «ناامیدی» کالای لوکس و روشنفکرانه می‌سازند، مرگ امت اسلام را تئوریزه می‌کنند، و با کلیپ‌های سیاه پایان ما را نوید می‌دهند، غافل از آنکه نسل اسلام امروز نه ضعیف که مستضعف‌(ضعیف شمرده شده) هست و درعین مستضعف بودن‌اش تکامل یافته و در ایمان‌اش صُلب‌تر و در ایستادگی‌اش سخت‌تر شده است.

چالش امروز ما مسلمانان همین کبائر ناامیدی است که برخی از اکابر سیاست آن را به فرهنگ ما دیکته می‌کنند و راه رهایی را ذلت در برابر نظام سلطه نشان می‌دهند. امروزه مهم‌ترین تنش در دنیای اسلام از جمله ایران، نه بین اسلام و غرب، سنت و تجدد، و یا انقلاب و ضدانقلاب است، بلکه برخورد جبهۀ امید با صفِ ناامیدی است: صف ناامیدانی که ناله‌های عجز و درماندگی سر می‌دهند، و نسل امیدوارانی که در اوج محرومیت و «اضطرار» آیه‌های «نرید ان نمن...» و «امن یجیب...» می‌خوانند و راه را برای ظهور حقیقت هموار می‌کنند. نیمه شعبان و یاد مهدی موعود عج و اصرار و التماس بر بازگشت حقیقت به عرصۀ تاریخ، لحظه‌های سازنده و بلکه معجزه‌آسایی است که می‌تواند بر تاریکی‌ها غلبه کند و مستضعفان را دیگربار امام و وارث زمین بگرداند. آمین!

حبیب اله بابائی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha