جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی احیای حوزه های علمیه این استان را نیازمند حمایت جدی از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، روز سه شنبه در جلسه شورای حوزه علمیه استان که با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور برگزار شد، بر ضرورت حمایت از توسعه رشته های تخصصی در حوزه های علمیه تاکید کرد و اظهار داشت: پیش از این راه اندازی رشته تفسیر در استان آذربایجان شرقی اقدام شد، اما از سوی شورای عالی حوزه پذیرفته نشد.

وی افزود: در بودجه های استانی با مشکل روبه رو هستیم، بودجه ای هم که از سوی دولت اختصاص پیدا می کند، آن هم تبدیل به اوراق می شود و به صورت ریالی پرداخت نمی شود که مشکلات عدیده ای برای حوزه های علمیه ایجاد می کند.

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: توسعه مدارس سفیران هدایت و صدور مجوز سطح چهار در استان آذربایجان شرقی نیز از دیگر درخواست های ماست.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به انتظار مقام معظم رهبری از حوزه علمیه آذربایجان، تاکید کرد: ایشان فرمودند حوزه علمیه آذربایجان شرقی باید احیا شود که نیازمند حمایت جدی از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین با اشاره به ساخت مدرسه علمیه ثامن الحجج(عج) در تبریز، گفت: احداث این مدرسه علمیه نیازمند بودجه است که اگر اتمام این مدرسه علمیه به پایان برسد، بسیاری از مشکلات حوزه های علمیه این استان مرتفع می شود.

امام جمعه تبریز ابراز داشت: مجمع خیرین حوزه های علمیه به تازگی در استان آذربایجان شرقی تشکیل شده است.

وی با اشاره به جذب طلاب دانشجو تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد یک مدرسه علمیه مستقل برای طلاب دانشجو در شهر تبریز اختصاص دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی همچنین در پایان با اشاره به سرکشی از مدارس علمیه گفت: سرکشی از مدارس علمیه استان آذربایجان شرقی به صورت هفتگی برگزار می شود که براین اساس، در ریز مشکلات طلاب هستیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha