پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شهید مطهری

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که همه تلاش های استاد شهید مطهری برای حفظ دین بود، گفت: استاد مطهری يكي از معلمان راستين بود كه با نگاه خاص به همه معارف بشري مي‌نگريست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، امام جمعه نکا امروز در دیدار جمعی از معلمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری گفت: این روحانی متفکر انديشه هاي ناب ديني را به زبان روز، مباني محکم به نسل تحصيل کرده و روشنفکر عصر خويش که مورد تهاجم مکاتب الحادي بود، منتقل کرد.

مسؤول مدرسه علمیه مسجد جامع نکا با اشاره به این که همه تلاش های استاد شهید مطهری برای حفظ دین بود، گفت: آن شهيد بزرگوار يكي از معلمان راستين بود كه با نگاه خاص به همه معارف بشري مي‌نگريست.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به نقش علم و فرهنگ در سازندگي جامعه و بالندگي افکار و انديشه ها و تأثير شهيد مطهري در شکوفايي فرهنگي و ترويج انديشه هاي ناب اسلامي اظهار داشت: امروز برکات مجاهدت فرهنگي و علمي شهيد مطهري در جامعه اسلامي بخوبي نمايان است.

وی با بیان این که گفتار و نوشتار آن دانشمند بزرگ سرمايه هاي مادي و معنوي ما در عرصه فرهنگي است، ادامه داد: ايمان و اخلاص و نياز سنجي عامل ماندگاري و تأثيرگذاري آثار شهيد مطهري است و هرچه زمان مي گذرد انديشه هاي تابناک ایشان عالَم علم را روشن مي کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين‌که جامعه ما به دنبال الگوهايي چون شهيد مطهري است، گفت: امروز ما وظيفه داريم تا شخصيت ايشان را تبيين و براي مردم الگوسازي کنيم، اما وظيفه مهم تر آن است که خودمان نيز در اين مسير قدم نهاده و در اموري که در آن احساس نياز مي کنيم تلاش کنيم.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که استاد شهید مطهري با تبيين مباني دين اسلام توانست به بخش اعظمي از دغدغه هاي فکري و سؤوالات نسل جوان زمان خويش پاسخ دهد، افزود: در واقع هنر شهيد مرتضي مطهري در كتاب ها، آثارش و گفتارش ارائه روش خلاقانه براي پاسخگويي به مسائل ديني، تربيتي و اجتماعي است که همين امر موجب ماندگاري نام و آثار ايشان شده است.

مسؤول مدرسه علمیه نکا با اشاره به این که شهيد مطهري موفق شد يک نهضت فکري را در جامعه ايجاد کند، گفت: بايد زمينه لازم براي آشنايي جوانان و به ويژه دانش آموزان با انديشه ها و آثار اين شهيد بزرگوار فراهم شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکيد بر اين‌که شهيد مطهري يک دانشمند و فقيه بود، بيان داشت: معلمان نيز بايد راه شهيد مطهري را در پيش گيرند و از هيچ کوششي براي تربيت فرزندان اين آب و خاک دريغ نورزند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که استاد شهيد مرتضي مطهري يكي از بارزترين، موفق ترين و پيشروترين متفكران اسلامي در عصر جديد است، خاطرنشان کرد: استاد شهيد مطهری توانست ايمان ديني را به گونه اي ارائه كند كه از هر جهت پاسخگوي معضلات بشر عصر كنوني باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران، آثار و تأليفات استاد شهيد مطهري را بهترين الگوي براي طلاب حوزه هاي علميه دانست و خاطرنشان کرد: طلاب بايد با بررسي سيره علمي و عملي اين روحاني ارزشمند آن را الگوي خود قرار دهند.

وی با اشاره به این که جامعيت شخصيت استاد مطهري بيشتر از آن است كه بتوان او را به راحتي شناخت و شناساندن او نيز آسان نخواهد بود، افزود: روزگار ما به شناخت اسوه هايي چون شهيد مطهري به شدت نيازمند است.

حجت الاسلام لائینی اظهار داشت: آشنا و مأنوس شدن نسل جوان با افکار و آثار شهيد مطهري مانع کژ انديشي‌ و انحراف در جوانان مي شود و در صورت قرار گرفتن در مسير نادرست سريع متوجه اشتباه خويش خواهد شد.

امام جمعه نکا خاطرنشان کرد: شهيد مطهري جانش را نثار مبارزه با فرقه‌هاي انحرافي و نجات نسل جوان از افکار التقاطي کرد و امروز ما موظفيم با بهره گيري از انديشه هاي اين استاد شهيد، در مسير شناساندن دين اسلام بر اساس عقلانيت به جوانان و جهانيان حرکت و برنامه ريزي کنيم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha