چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
اعتصاب غذای جلیله حیدر زن شیعه فعال سیاسی اجتماعی پاکستان

حوزه/ در پی حوادث تروریستی علیه شیعیان هزاره کویته پاکستان اعتصاب غذای جلیله حیدر بانوی شیعه فعال سیاسی اجتماعی برای تامین خواست های مردم این منطقه وارد سومین روز شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» در پی ترور علیه شیعیان هزاره کویته پاکستان  اعتصاب غذای جلیله حیدر زن شیعه فعال سیاسی اجتماعی برای تامین خواست های مردم این منطقه وارد سومین روز شد. حالت جسمی این فعال سیاسی، اجتماعی بعلت اعتصاب غذایی وخیم شده است

بانونی اعتصاب کننده اعلام کرده است که تا فرمانده ارتش پاکستان برای دیدار مردم داغدار کویته نیاید و امنیت این منطقه را تصمین نکند این اعتصاب غذایی و تحصن ادامه خواهد داشت

از سوی دیگر با حضور سید آغا رضا وزیر قانون بلوچستان و نماینده مجلس وحدت مسلمین پاکستان، انصر مهدی رئیس سازمان دانشجویان امامیه پاکستان، سید محمد داود آغا رئیس شیعه کنفرانس بلوچستان، حجت الاسلام والمسلمین جمعه اسدی مدیر حوزه علمیه امام صادق، سید هاشم موسوی امام جمعه کویته، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد اقبال رضوی معاون دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان در محل تحصن مردم کویته حضور یافتند.

احسن اقبال وزیر خارجه پاکستان هم که به همراه یک هیئت به قصد مذاکره با تحصن کنندگان کویته به کویته سفر کرده بود نتوانست مردم داغدار کویته را برای پایان تحصن قانع کنند.

وزیر خارجه پاکستان در دیدار با تحصن کنندگان کشتار شیعیان هزاره را محکوم کرد و گفت: دولت پاکستان برای جلوگیری از این جنایات هر چه در توان دارد پیگیری خواهد کرد.

سید آغا رضا وزیر قانون بلوچستان و نماینده مجلس وحدت مسلمین در مجلس ایالتی بلوچستان در خواهش وزیر خارجه پاکستان که خواست بود تحصن را پایان دهند گفت: من نماینده مردم شهر کویته در مجلس هستم و مردم دیگر به دولت اعتماد ندارند و میخواهند فقط با فرمانده ارتش حرف بزنند و اگر این مردم بگویند آماده هستم که از وزارت و مجلس استفا دهم.

وی افزود: حضور جنابعالی را در بین این داغداران خوش آمد می گویم و اما خواست های این مردم این است که فرمانده ارتش اینجا بیایند و برای جلوگیری از این جنایات اقدام فوری کند و اگر آمدن رئیس ارتش تاخیر کند ما در سراسر پاکستان تحصن و تظاهرات خواهیم کرد.

عصر دیروز میر عبد القدوس برنجو سر وزیر ایالت بلوچستان هم در محل تحصن مردم کویته حضور پیدا کرد و با سید رضا وزیر قانون بلوچستان دیدار کرد در این دیدار سر وزیر ایالت بلوچستان هم درخواست کرد که تحصن را پایان دهند اما سید رضا و دیگران قبول نکردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سیدابراهیم IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
    0 0
    بسمه تعالی اعتصاب غذا کار درستی نسیت ونوعی خودکشس است .پرداختن به چنین اخباری کار شایسته ای نیست .