جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 448902
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸
حرم رضوی

حوزه/ معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ویژه برنامه‌های جشن نیمه شعبان در حرم مطهر رضوی را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام سید جلال حسینی با اشاره به اینکه همزمان با نیمه شعبان برنامه‌های متنوعی در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود، اظهار کرد: ویژه برنامه جشن میلاد امام زمان(عج) تحت عنوان «تا انقلاب مهدی نهضت ادامه دارد» آغاز شده است و تا شانزدهم ماه شعبان المعظم ادامه خواهد داشت.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: در شب ولادت با سرسعادت حضرت مهدی(عج) مراسم ویژه‌ای با حضور خیل عظیم زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره) برگزار میشود.

وی اظهار کرد: در این مراسم با شکوه که پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با نواخته شدن نقاره‌خانه آغاز می‌شود، حجت الاسلام عالی به ایراد سخنرانی می‌پردازد و در ادامه ذاکران و مداحان خاندان عصمت و طهارت به مولودی‌خوانی و شعرخوانی خواهند پرداخت.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی درباره ویژه برنامه‌های روز ولادت امام زمان(عج) ابراز کرد: همزمان با سالروز ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) اجتماع عظیم منتظران در عرصه میدان شهدا صورت خواهد گرفت و همه زائران و مجاوران به سمت حرم مطهر رضوی حرکت خواهند کرد و از مراسم جشن در حرم رضوی بهره‌مند میشوند.

وی افزود: مراسم جشن روز میلاد ساعت 10 تا 12 با سخنرانی آیت الله سیداحمد علم الهدی و سرودخوانی مداحان و ذاکران در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌‏شود.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: از دیگر برنامه‌های باشکوه این عید فرخنده می‌توان به برگزاری محافل قرآنی و اجرای تواشیح توسط گروه همخوانی ولیعصر(عج) و شعرخوانی شعرای کشور اشاره کرد.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: همزمان با شام ولادت نیز حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی و حجت الاسلام والمسلمین صدیقی قبل و بعد از نماز مغرب به ایراد سخنرانی و تقسیر قرآن خواهند پرداخت.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: در ادامه مراسم شام میلاد امام زمان(عج)، سیدمجید بنی‏فاطمه، احمد واعظی و جعفر ملائکه از مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) به سرود خوانی و مدیحه سرایی می‌‏پردازند.

وی افزود: از دیگر برنامههای جشن میلاد امام زمان(عج) میتوان به برگزاری احیای شب نیمه شعبان اشاره کرد که ساعت یک بامداد در رواق امام خمینی(ره) تدارک دیده شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha