پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیر کل اوقاف مازندران

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، فرهنگ مهدويت و انتظار را بخشي از آرمان‌هاي نظام اسلامي و مکتب تشيع دانست و گفت: نظام جمهوري اسلامي زمينه‌ساز حکومت حضرت مهدي (عج) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام  ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت ایام نیمه شعبان در ساری برگزار شد، گفت: انتظاري مثبت، انسان ساز، پويا و تحول گرا است که افزون بر ايجاد آمادگي در فرد، زمينه پيدايش تحول در جامعه براي همسو شدن با نهضت جهاني آن حضرت را فراهم سازد.

وی در ادامه سخنان خود اعتقاد قلبى به ظهور حضرت مهدى(عج) را از اصول فرهنگ انتظار دانست و افزود: منتظر مؤمن بايد يقين داشته باشد که روزی حضرت از پس پرده ها ظاهر مى شود و جهان را پر از عدل مى کند.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که انتظار در اعتقاد تشيع داراى محتوايى اصلاح گر، تحرک آفرين، و تعهدآور است، تصریح کرد: انتظار عالى ترين نوع بندگى حق تعالى و در نتيجه برترين عمل و نيکوترين تلاش و جنبش است.

استاد حوزه علمیه مازندران، داشتن تقوا و آگاهي، تحقيق و پژوهش در حوزه مسائل ديني را از مهم ترين ويژگي‌هاي منتظران ظهور دانست و گفت: منتظران واقعي امام زمان(عج) بايد به شناخت درستي از اين فرهنگ برسند.

وی همچنین ترويج فرهنگ مهدويت را زمينه ساز تقويت اعتقاد عمومي در جامعه دانست و گفت: دشمن با تحريف واقعيت‌هاي اسلام سعي در انحراف جوانان داشته و آسيب‌هايي را به جوامع شيعه وارد مي‌کند.

حجت الاسلام حیدری، نبود شناخت عمیق نسبت به امام عصر(عج) را بزرگ ترين ضعف امروز جامعه اسلامی عنوان کرد و افزود: تفسيرهاي انحرافي از انتظار فرج عامل اصلي در تحريف فرهنگ مهدويت است که در نتیجه عدم شناخت نسبت به فلسفه انتظار به وجود می آید.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به اين که فرهنگ مهدويت، فرهنگ ارزش ها و دين است، ادامه داد: انتقال فرهنگ مهدويت به نسل جوان و تربيت آنها به عنوان منتظران ظهور حضرت مهدي(عج ) نيز ضرورتي انکار ناپذير است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، فرهنگ مهدويت و انتظار را بخشي از آرمان‌هاي نظام اسلامي و مکتب تشيع دانست و با بيان اين که نظام جمهوري اسلامي زمينه‌ساز حکومت حضرت مهدي (عج) است، تصريح کرد: منتظران واقعي بايد براي زمينه‌سازي ظهور امام زمان (عج) با تقوا و با ايمان باشند و انتظاري مثبت، پويا، به‌روز، هدفمند و فعال داشته باشند.

وی با تأکيد بر اين که بايد اعتقاد به امامت به عنوان يکي از مباني اعتقادي اسلام مورد توجه واقع شود، خاطرنشان کرد: در تفکر شیعی انتظار موعود، به عنوان يک اصل مسلم اعتقادي مطرح بوده و در بسياري از روايات بر ضرورت انتظار قائم آل محمد(ع) تصريح شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران، دعاي عهد را پيوند قلبي و عاطفي با قطب عالم امکان بيان کرد و گفت: در اين دعا با امام زمان(عج) بيعت مي‌کنيم و چنين بيعتي سبب تحول در زندگي انسان مي‌شود و كسي كه دعاي عهد را پيوسته بخواند و از عمق جان به مضامين آن پايبند باشد، هرگز به سستي گرفتار نمي‌شود.

حجت الاسلام حیدری با بيان اين که انتظار حلقه اتصال شيعه با امام معصوم است، اظهار داشت: ولايت و امامت رکن اساسي مکتب تشيع است و اعتقاد به ضرورت وجود حجت خدا و امام معصوم در هر عصر و زمان از مهمترين نقاط تمايز اين مکتب از ساير مکتب ها است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين که بايد به اين نقش توجه کنيم که ما در بحث انتظار و ظهور حضرت چه وظيفه اي داريم، اظهار داشت: ما بايد در ابتدا مفهوم صحيح انتظار را تبيين و دوم اينکه بدانيم چه معناي روشن و صحيحي از اين مفهوم در جامعه ايران و جهاني ارائه کنيم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha