جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طرح ساخت مسجد متعلق به جامعه بوسنیایی در استرالیا به تصویب رسید

حوزه/ با وجود مخالفت های متعدد از سوی اسلام هراسان، طرح ساخت مسجد در شهر استرالیایی پنزهرست دارای یک گنبد و مناره ای به ارتفاع ۱۶ متر به تصویب رسید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از theleader، طرح مسجد سازی در شهر استرالیایی "پنزهرست" توسط شورای مردمی به تصویب رسید. این مسجد که قرار است بر روی ساختمان قبلی متعلق به مسلمانان ساخته شود، یک سازه دو طبقه، دارای یک گنبد و مناره ای به ارتفاع 16 متر خواهد داشت.

درحالی که شهرداری پیشنهاد رد این طرح را داده بود اما، یک شورای مردمی محلی تشکیل شده طرح ساخت مسجد را در راستای منافع مردم تلقی کردند. این شورا شروطی را بر مسجدسازی گذاشته که یکی از آن ها محدود سازی تعداد استفاده کنندگان از این مسجد به 250 نفر در هر زمان می باشد.

درخواست ساخت مسجد توسط جامعه اسلامی بوسنیایی در استرالیا ارائه شده و هزینه ایجاد تغییرات معادل 580 هزار دلار تعیین شده اند.

حامیان طرح ساخت مسجد، آن را یک برنامه اجتماعی برای جوانان محلی و ایجاد یک فضای مفید و سالم اجتماعی عنوان کردند. این درحالی است که جامعه اسلامی برای سال ها در این محله فعالیت داشته و هیچ شکایتی از جانب مردم علیه آن ها ارائه نشده بود.

ایرادهای بنی اسرائیلی!!

لازم به ذکراست در سپتامبر 2016 طرح ایجاد این مسجد به بهانه مشکلات ترافیک و آلودگی صوتی توسط شورای شهری به تصویب نرسید.

برخی مخالفان نیز معتقد بودند که معماری مسجد با معماری ساختمان های اطراف سازگاری ندارد. اما شورای محلی به این نتیجه رسیدند که این گفته پایه و اساسی ندارد و هیچ سبک معماری یکدستی در محله مورد نظر به چشم نمی خورد.

در گزارش شورا در این باره آمده است: اگرچه طراحی ساختمان مسجد متفاوت از معماری نواحی اطراف می باشد اما به نظر نمی رسد که هیچ تغییر قابل توجهی در مناظر ایجاد کند.

برخی نیز مدعی شده بودند که مناره بلند مسجد بر خیابان اشراف پیدا می کند. در این راستا نیز در گزارش شورای مردمی آمده است: این مسئله که مکان های عبادت عمومی دارای ویژگی های متمایزی باشند و ارتفاع بیشتری نسبت به ساختمان های اطراف داشته باشند غیرمعمول نیست. هرچند ارتفاع مناره بلندتر از ارتفاع ساختمان های اطراف است، این سازه تاثیر قابل توجهی بر املاک اطراف ندارد.

گفتنی است این جامعه اسلامی در سال 1989 در محله بوسنیایی در استرالیا تاسیس شده که با گذشت سال ها فعالیت های فرهنگی و اجتماعی این جامعه، ساختمان این مرکز قرار است به زودی به یک مسجد تغییر شکل دهد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha