پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ یادواره شهدای روحانی مدافع حرم در مجتمع آموزشی شهید صدوقی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: اصحاب رسانه وظیفه دارند فداکاری ها و ایثارگری های شهدا را بازگو کنند و به تصویر بکشند، چرا که مستند سازی از شهدا و به تصویر کشیدن ایثار این عزیزان در جامعه حرکتی ارزشمند و قابل تقدیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، صبح امروز در جلسه برگزاری کنگره شهدا که در سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان برگزار شد، گفت: حوزه علمیه قزوین در بخش روحانیت توانسته آثار و برنامه های مختلفی از قبیل جمع آوری آثار شهدای روحانیت و همچنین ثبت و ضبط خاطرات همرزمان آنان را در قالب کتاب جمع آوری نماید، البته این کافی نیست و تلاشها باید بعد از پایان این کنگره ادامه داشته باشد.

وی افزود: روابط عمومی حوزه علمیه استان قزوین در رابطه با شهدای روحانیت توانست در سال گذشته دو فیلم مستند را تهیه و در شبکه استانی مرکز قزوین پخش نماید که امسال نیز مستند شهید روحانی شهید مظفری در حال تدوین است که امیدواریم این مستند نیز برای کنگره شهدا آماده و پخش شود .

مدیر حوزه زه علمیه قزوین به تصویر کشیدن ایثار و فداکاری شهدای روحانیت و دیگر شهدا را از سوی مستند سازان و تهیه کنندگان و اصحاب رسانه بسیار حرکتی ارزشمند دانست و بیان کرد: اصحاب رسانه وظیفه دارند این فداکاری ها و ایثارگری ها را بازگو کنند و به تصویر بکشند، چرا که مستند سازی از شهدا به تصویر کشیدن ایثار این عزیزان در جامعه حرکتی  ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی افزود: چنانچه ساخت این نوع فیلم ها بیشتر در دستور کار قرار گیرد می تواند حقایق بیشتری از شخصیت، رفتار و زندگی  شهدا و ایثارگران در معرض دید مردم بگذارد تا جوانان و نسل جدید بهتر و بیشتر با این فداکاری ها آشنا شوند و ارتباط بهتر و نزدیکتری با این عزیزان برقرار کنند.

عزت امروز ایران به برکت خون شهداست

حجت الاسلام علی معبودی نیز در این جلسه گفت: توطئه های استکبار جهانی علیه  انقلاب ادامه دارد و قطعا آنها برای ضربه زدن به نظام تلاش می کنند، بنابراین باید در عرصه های مختلف کشور حضور جدی داشته باشیم و فرهنگ ایثار و شهادت را برای خنثی کردن اهداف آنها زنده نگه داریم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قزوین افزود: ولایتمداری، انسجام ملی و توجه به سبک زندگی اسلامی از ارکان اصلی موفقیت انقلاب در 40 سال گذشته بوده است و باید همچنان با هوشیاری و همدلی برای شکست توطئه های دشمنان وظایف انقلابی و معنوی خود را انجام دهیم .

وی اظهار کرد: عزتی که امروز ایران در بخش های مختلف داخلی و خارجی دارد به برکت جانفشانی و فداکاری شهیدان و به خصوص خون شهدای روحانیت است که باید راه آنها به عنوان یک الگو حفظ و تداوم یابد.

حجت الاسلام معبودی خاطرنشان کرد:  واژه‌های شهید، شاهد و ایثار به ما این نکته را یادآوری می‌کند که امنیت کشور که بر اساس بیان معصوم(ع) از برترین نعمت‌های الهی است، با خون شهدا و ایثار رزمندگان حاصل شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین گفت: با درایت مقام معظم رهبری، ملت ایران در عرصه‌های مختلف به پیروزی‌های ارزشمندی رسید و برای بقای آن و حراست از دستاوردهای  انقلاب  باید با بینش و بصیرت به راه عزتمند شهدا ادامه داد.

وی افزود: برگزاری کنگره شهدا  در مقابل تلاش‌ها و ایثارگری‌های صورت گرفته توسط رزمندگان دوران انقلاب و جنگ تحمیلی کوچکترین پاسخ و قدردانی از این عزیزان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha