شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شهید مطهری

حوزه/ مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری گفت: استاد مطهري چهره نفاق را به جامعه معرفي كرد و مانع گسترش اسلام التقاطي در جامعه شد كه اين مهم موجب آزادانديشي ديني در قشر فرهيخته و انديشمند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) امروز در مراسم تجلیل از اساتید این مدرسه با تبریک میلاد با سعادت حضرت ولیعصر(عج) و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری گفت: این روحانی دانشمند و انقلابی همچون نگین انگشتری در عصر خود نورافشانی کرد و با همت بلند و اراده پولادین در اصلاح و تربیت جهان اسلام و بشریت کوشید، تصریح کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهادت استاد علامه مرتضی مطهری نه تنها از میزان نفوذ کلام و تششع انوار و اندیشه‌های منورش در جهان نکاست، بلکه این استاد گرانقدر به عنوان الگویی همیشه زنده برای مجاهدان راه حق در همه ادوار و اعصار معرفی شد.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری افزود: استاد مطهري چهره نفاق را به جامعه معرفي كرد و مانع گسترش اسلام التقاطي در جامعه شد كه اين مهم موجب آزادانديشي ديني در قشر فرهيخته و انديشمند شد.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که توجه به سیره علمی و عملی  شهيد مطهري نبايد تنها به يك روز و هفته خلاصه شود، تصریح کرد: آثار شهيد مطهري به قدري اثرگذار و مطلوب است كه امام راحل همه آثار اين علامه شهيد را تاييد كردند.

وی با تاکيد بر اينکه شهيد مطهري يک دانشمند و فقيه بود، بيان داشت: استاد شهيد مرتضي مطهري يكي از بارزترين، موفق ترين و پيشروترين متفكران اسلامي در عصر جديد است كه در گستردگي فكر، درك زمان، توجه به واقعيات و آشنايي با مباني ديني سرآمد هم عصران خويش بود.

حجت الاسلام صالحی، اندیشه های استاد شهید مطهری را الگوی همه معلمان دانست و خاطرنشان کرد: امروز همه معلمان و اساتید جامعه اسلامی باید سیره علمی و عملی این شخصیت جامع را الگوی خود قرار دهند.

وی با بیان این که اساتید حوزه های علمیه از جایگاه ویژه برخوردار هستند، گفت: همه طلاب و روحانیان در برابر اساتید خود از یک آداب و تواضع خاصی برخوردار بوده و هستند و هیچ گاه در برابر آنها کاری که خلاف ادب باشد انجام نمی دهند، چون این اساتید ارزشمند علاوه بر معارف ادب  را نیز به طلاب می آموزند.

استاد حوزه علمیه با بيان اين كه بدون شك استاد شهید مطهري جايگاه ويژه اي در تاريخ معاصر ايران دارد، ابرازداشت: این شهید برجسته انقلاب توانست ايمان ديني را به گونه اي ارائه كند كه از هر جهت پاسخگوي معضلات بشر عصر كنوني باشد.

وی در ادامه سخنان خود آثار و تأليفات استاد شهيد مطهري را بهترين الگو براي طلاب حوزه هاي علميه دانست و خاطرنشان کرد: طلاب بايد با بررسي سيره علمي و عملي اين روحاني ارزشمند آن را الگوي خود قرار دهند.

مسوؤل مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری، بصیرت را یکی از ویژگی های بارز استاد شهید مطهری عنوان کرد و گفت: آن روحانی شهید بر اساس شناخت دقيق از اسلام و همچنين شناخت حقايق جامعه ايران و جهان اسلام تحت تأثير نا‌م‌ها و نحله‌هاي مختلف فكري و سياسي قرار نگرفت و با بصيرت لازم نيازها را تشخيص مي‌داد.

حجت الاسلام صالحی افزود: شهيد مطهري در طول زندگاني خود در مواجهه با جريان‌هاي مختلف هيچ گاه ميدان را خالي نكرد و تنها به وظيفه خود عمل می کرد و اين ثبات قدم و مقاومت در راه اسلام نیز از دیگر ويژگي های ناب شهيد مطهري بود.

وی با بیان این که معلم نمادي از استقامت است که اين هفته منور به نور شهادت استاد مطهري، الگوي صبر و استقامت است، گفت: استاد شهيد مطهري عالمي بود که افکار دشمنان را رصد مي‌کرد و در مقابل انحراف و فتنه‌ها مي‌ايستاد و جان خود را نيز در اين راه هديه کرد.

استاد حوزه علمیه يکي از کارهاي انبياء الهي را شکوفا کردن عقول مردم بيان کرد و افزود: شهيد مطهري در رابطه با امر تبليغ، عقل مردم را به کار مي گرفت و بايد گفت آن که مايه تميز در رابطه با هر امري است عقل و خرد است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha