جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار فرمانده ارتش پاکستان با مردم شیعیان کویته

حوزه/درپی کشتار مردم هزاره شیعه کویته اقشار مختلف تحصن کرده بوند که با اطمینان دهی فرمانده ارتش پاکستان و پیگیری شخصی رئیس قوه قضائیه پاکستان شیعیان به تحصن خود پایان دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، درپی کشتار مردم هزاره شیعه کویته اقشار مختلف تحصن کرده بوند که با اطمینان دهی فرمانده ارتش پاکستان و پیگیری شخصی رئیس قوه قضائیه پاکستان شیعیان تحصن را پایان دادند.

قمره جاوید باجواه فرمانده ارتش پاکستان با قصد دیدار مردم تحصن کنندگان شیعیان کویته وارد شهر کویته شد. هدف از این سفر بررسی وضعیت نا امن شهر کویته بود و فرمانده ارتش پاکستان با بزرگان و نمایندگان شیعیان هزاره کویته دیدار کرد. در این سفر فرمانده ارتش پاکستان وعده داده که در آینده مردم هزاره از هر جهت در امان خواهند بود. بعد از این وعده نمایندگان شیعیان هزاره کویته پایان تحصن را اعلام کردند.

فرمانده ارتش پاکستان همچنین در دیدار جداگانه با مقامات دولتی مرکزی و ایالتی با جلیله حیدر بانوی اعتضاب غدا کننده شیعه هزاره کویته و همراهانش دیدار کرد و در مورد اوضاع امنیت کویته گفتگو کرد

رئیس قوه قضائیه پاکستان شخصا به قضیه شیعیان کویته ورود کرد

از سوی دیگر رئیس قوه قضائیه پاکستان هم از اوضاع مردم هزاره کویته خبر دار شد و شخصا وارد این مسله شده و از دولت و سازمان های امنیتی این کشور این سئوال را مطرح کرد که چرا کشتار مردم میهن دوست کویته پایان نمی یابند.

رئیس قوه قضائیه پاکستان اعلام کرده است که دولت و سازمان های امنیتی پاکستان در چند روز آینده درمورد امنیت شهر کویته به قوه قضائیه گزارش دهند.

گفتنی از چند روز پیش در برابر کشتار دامنه دار شیعیان هزاره در کویته مردم کویته و احزاب های سیاسی مذهبی تحصن کرده بودند . تحصن کنندگان پایان تحصن را مشروط به حضور شخص فرمانده کل ارتش کرده بودند.  در پی این مطالبه مردم هزاره فرمانده ارتش پاکستان به کویته سفر کرد و در مقر فرماندهی کویته با شخصیت های سیاسی و نمایندگان و تحصن کنندگان ملاقات دیدار کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha