چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری با اشاره به این که امروز یکی از مهم ترین وظایف حوزه های علمیه پرورش و تربیت طلابی در تراز انقلاب اسلامی است، گفت: حوزویان بهترین قشر برای پاسخگویی به نیازهای روز جامعه هستند چون علم دین قدرت و توان تأمین این نیازهای روز را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام زین العابدین زارع، مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری، امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت استاد مطهری و هفته معلم که با حضور اساتید و طلاب این مدرسه برگزار شد، رشد و گسترش ارزش های دینی در جامعه را یکی از وظایف حوزه و روحانیت عنوان کرد و گفت: حوزه های علمیه همواره نقش مرجعیت فکری را در جامعه اسلامی عهده دار بوده است.

وی با اشاره به این که حوزه های علمیه همواره در طول تاریخ پیشگام در ترویج علم و دانش بوده اند، خاطرنشان کرد: امروز نیز باید این رسالت ذاتی حوزه های علمیه با تقویت و گسترش علم دین در جامعه اسلامی حفظ شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که حوزه های علمیه باید جایگاه علمی خود را حفظ کنند، گفت: حوزه به عنوان مرکز اصلی ترویج و گسترش علم دین در جامعه همواره نقش بسیار اثرگذاری در جامعه اسلامی داشته اند که این جایگاه امروز باید بیشتر تقویت شوند.

حجت الاسلام زارع، مردمی بودن را یکی از ویژگی ها و شاخصه های مهم حوزه و روحانیت در طول تاریخ برشمرد و خاطرنشان کرد: این اتصال و دلدادگی روحانیت با مردم و جایگاه مردمی و اجتماعی حوزه باید حفظ شود.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری با بیان این که دشمنان همواره تلاش کردند تا جایگاه مردمی حوزه و روحانیت را خدشه دار کنند، افزود: علیرغم همه این توطئه ها امروز شاهد پیوند مناسب و مستحکم میان مردم و روحانیت هستیم.

وی با اشاره به این که حوزه های علمیه نقش مهمی در ترویج و گسترش اخلاق و معنویت در جامعه بر عهده دارد، گفت: حوزه های علمیه باید همانند گذشته جایگاه مرجعیت خود را حفظ کند.

حجت الاسلام زارع با بیان این که امروز نیازهای جامعه با پیشرفت علم و تکنولوژی تغییر کرده است، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه با تقویت جایگاه علمی خود همان قدرت پاسخگویی خود را حفظ کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز یکی از مهم ترین وظایف حوزه های علمیه پرورش و تربیت طلابی در تراز انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: حوزویان بهترین قشر برای پاسخگویی به نیازهای روز جامعه هستند چون علم دین قدرت و توان تأمین این نیازهای روز را دارد.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری با بیان این که امروز حل بسیاری از مشکلات می تواند با همراهی و همکاری حوزه های علمیه تحقق پیدا کند، خاطرنشان کرد: نهادهای فرهنگی باید بیشتر از ظرفیت و توانمندی علمی و فرهنگی حوزه های علمیه در رفع مشکلات جامعه بهره گیرند.

وی همچنین بر ضرورت شناخت کارکردهای حوزه از سوی طلاب تأکید کرد و گفت: طلاب با شناخت صحیح حوزه می توانند انگیزه ها را در خود تقویت کرده و با سرعت بیشتری به آرمان های پیش روی دست یابند.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری با تأکید براین که طلاب باید نسبت به جامعه احساس مسؤولیت داشته باشند و مشکلات جامعه را به خوبی بشناسند و در جهت رفع آن تلاش کنند، افزود: حوزه و روحانیت همواره دغدغه دین و انقلاب را داشته و در این مسیر تلاش های بسیاری انجام داده اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha