پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
استاد قرائتی-رئیس ستاد اقامه نماز

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با این سفارش که جلسه های تبلیغی تان بیش از ۲۰ دقیقه طول نکشد، چراکه در غیر این صورت اثرگذاری آن افت می کند، گفت: تنها برنامه های تبلیغی برای افراد مسن نداشته باشید، بلکه نسل جوان را نیز درگیر کار تبلیغی خود کنید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در نهمین گردهمایی مبلغان اعزامی ماه شعبان و رمضان جامعه المصطفی در حرم مطهر رضوی به تبیین ارزش های تبلیغ پرداخت و با بیان این که باید در امر تبلیغ وحدت کلمه را مد نظر داشته باشید، گفت: در راه ترویج سیره اهل بیت(ع) اندیشه های انحرافی را کنار بگذارید.

وی با بیان این که بنا به فرموده پیامبر گرامی اسلام(ص) تبلیغ دین نزول رحمت خداست و ارزش والایی دارد، تصریح کرد: به مقتضای زمان تبلیغ و در مسیر تبلیغ از معارف نورانی قرآن و نهج البلاغه استفاده کنید. هر آنکس که در طلب علم حقیقی است باید به دنبال قرآن و نهج البلاغه باشد و شما نیز بکوشید تا استدلال هایتان قرآنی باشند.

این مفسر قرآن با بیان این که بنا به آیه 101 سوره آل عمران، در روز قیامت از کافران این چنین پرسیده می شود که چطور کافر شدید در حالی که آیات خداوند بر شما نازل شد و رسولتان نیز حضور داشت؟ ابراز کرد: امروز همه شما وظیفه دارید در مسیر تبلیغ و ترویج دین، کلام الهی و مصحف شریف را از مهجوریت خارج کنید.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی خطاب به مبلغان با بیان این باید خنده های حکیمانه و حلال در امر تبلیغ باشد تا سخنانتان در مخاطب موثر واقع شود، بیان کرد: تلاش کنید آنچه را برای مخاطبانتان می گویید واجب و یا مستحب باشد و بتواند مشکلی از مشکلات جامعه و یا دغدغه ای را مرتفع کند.

وی خطاب به مبلغان جامعه المصطفی، با بیان این که در هر یک از کشورها باید ضمن منبر و محراب، تبلیغ چهره به چهره نیز داشته باشید، توصیه کرد: آنچه در مسیر تبلیغ مورد نیاز و از مسائل مبتلا به جامعه اسلامی است بازگو کنید و ضمن موقعیت شناسی و مقتضای زمان، سخنرانی های کوبنده و موثر برای مخاطبین خود داشته باشید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: هر یک از ادعیه و یا اعمال عبادی دارای وزن آهنگین قرآنی است که خداوند متعال آن را به شیوه های هنرمندانه در بدنه این اعمال نهادینه کرده است که می بایست از این شاخصه های قرآنی در امر تبلیغ بهره ببرید.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با این سفارش که جلسه های تبلیغی تان بیش از 20 دقیقه طول نکشد، چراکه در غیر اینصورت اثرگذاری آن افت می کند، بیان کرد: تنها برنامه های تبلیغی برای افراد مسن نداشته باشید، بلکه نسل جوان را نیز درگیر کار تبلیغی خود کنید.

وی همچنین توصیه کرد: از داستان های قرآنی درس بیاموزید و تفاسیر قرآن را مطالعه کنید تا بتوانید فعالیت های تبلیغی خود را با استدلال های قرآنی دنبال کنید.

 

انتهای پیام/۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha