سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ امام جمعه قم گفت: انتظار فرج یک شعار نیست، بلکه یک فرهنگ است که شیعیان باید به آن جامعه عمل بپوشانند؛ انتظار فرج یک تکلیف و وظیفه است؛ شیعیان باید منتظر تشکیل حکومت حضرت ولی(عج) باشند؛ حاکمیت دین از مهمترین شاخصه های ظهور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته قم گفت: روز معلم روز سپاسگذاری از کسانی است که حق بزرگی بر انسان دارند؛ معلم،جامعه را با تعلیم خود به سعادت نزدیک می کند و دست توانایی معلم در سرنوشت جامعه دخیل است و می توان گفت که معلم، تمدن است؛ شهید مطهری روشنگر خط اسلام اصیل از نفاق و کفر بود.

وی با اشاره به هفته بهداشت و نکوداشت مساجد افزود: مسجد نهادی کم نظیر است زیرا علاوه بر جنبه عبادی، دارای ابعاد خدمت رسانی و اجتماعی وسیاسی است؛ مسجد محل امید و پناهگاه امت اسلامی در تاریخ بوده است؛ تکریم مسجد وظیفه ای همگانی است و بر دوش یک یا دو نهاد دولتی نیست.

امام جمعه قم با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب تهران نیز اظهارکرد: اکنون سی و یک سال از عمر نمایشگاه کتاب می گذرد؛ کتاب باید زینت بخش دل و جان انسان ها باشد نه زینت بخش کتابخانه های شخصی.

وی با اشاره به اهمیت توسعه فرهنگ کارآفرینی افزود: کارآفرینان برتر باید تبلیغ و ترویج شوند؛ باید تولیدات آنها به مردم عرضه و تبلیغ شود؛ عده ای سودجو نیز کالاهای داخلی را به نام کالای خارجی به مردم عرضه می کنند که کار آنها خیانت است.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) گفت: با موافقت ولی امر مسلمین، نیمه شعبان به عنوان روز سرباز گمنام نامگذاری شده است؛ این روز نیز روز مبارکی است و امیدداریم که در این روزها توفیقات بیشتری نصیب این نیروهای زحمتکش شود؛ سربازان گمنام وظایف و ماموریت های مهم و حساسی را به عهده دارند.

وی اظهارکرد: در این ایام میلاد حضرت ولی عصر(عج) واقع شده است؛ مردم ما در جشن میلاد با انواع پذیرایی ها کام یکدیگر را شیرین کردند؛ امیدواریم این جشن ها و موکب ها مقدمه ای برای شیرین شدن کام امام زمان(عج) باشد؛ بیش از هزارسال از غیبت حضرت می گذرد و دیر یازود خطاب «انا بقیه الله» ایشان را همگان خواهند شنید؛ امام فرمودند، تقوای الهی داشته باشید و تسلیم ما باشید و دنبال کشف آنچه که برای شما پوشیده شده نباشید؛ یعنی دنبال تعیین وقت ظهور نباشید.

امام جمعه قم یادآورشد: انتظار فرج یک شعار نیست، بلکه یک فرهنگ است که شیعیان باید به آن جامعه عمل بپوشانند؛ انتظار فرج یک تکلیف و وظیفه است؛ شیعیان باید منتظر تشکیل حکومت حضرت ولی(عج) باشند؛ حاکمیت دین از مهمترین شاخصه های ظهور است.

وی گفت: حاکمیت امنیت از دیگر شاخصه های دوران ظهور است؛ در این ایام خداوند خوف و ترس مومنان را به آرامش و امنیت مبدل می کند؛ حاکمیت قسط و عدل از دیگر شرایط دوران ظهور است؛در حکومت مهدوی ظرفیت عقلی بندگان کامل می شود؛ برچیده شدن فقر از دیگر خصوصیات دوران ظهور است.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) افزود: از دیگر شاخصه های دوران ظهور، اصلاح دین است؛ همچنین گسترش عمران و آبادی و بهداشت در همه عرصه های زندگی از دیگر شاخصه های دوران ظهور و حکومت مهدوی است؛ در این روزگار زمین سخاوتمندان سرمایه های خود را در اختیار بندگان قرارمی دهد؛ انتظار، ورع و محاسن اخلاق سه وظیفه ای است که به قول امام صادق(ع) باید در دوران غیبت به آن التزام داشت.

حجت‎الاسلام والمسلمین سعیدی در خطبه اول نماز جمعه نیز با اشاره به مساله ازدواج کافران با اهل ایمان گفت: عقل سلیم حکم می کند که یک زن و مردم مسلمان وقتی در مسیر نجات قرار گرفته است تحت هیچ شرایطی به جمع کافران بپیوندند.

وی افزود: ازدواج با کفار یکی از زمینه های لغزش انسان در دامان کفر است زیرا ازدواج سبب جلب محبت و مودت بین زن و شوهر می شود؛ ازدواج زمینه ساز تاثیرگذاری و تاثیرپذیری در بین افراد است؛ اگر چه این تاثیرپذیری از سوی بانوان بیشتر است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha