جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سید محمدتقی مدرسی

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای شیعه عراق با صدور بیانیه ای در خصوص انتخابات پارلمان تاکید کرد: نظام سیاسی عراق بر پایه ارزش های اسلام است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای شیعه عراق با صدور بیانیه ای در خصوص انتخابات پارلمان، از علما خواست توصیه های خود را در این خصوص بیان کنند.

آیت الله مدرسی در بیانیه خود گفت: انتخابات حق قانونی ملت عراق است و این مسئله به هنگام پذیرش قانون اساسی از سوی اکثریت ملت به تصویب رسیده و با اصل نظام کنونی حاکم در عراق مرتبط است.

ایشان ادامه داد: نظام سیاسی عراق بر پایه اصول جامعه عراق که بارزترین آن ارزش های دین اسلام حنیف است، استوار می باشد و ملت عراق در طول قرن های متمادی با آن ارزش ها، ایمان و اخلاق خود را ساخته است.

* ملت مسئول رفتارهای هر فردی است که انتخاب کند

آیت الله مدرسی افزود: تمامی ملت باید بدانند هر فردی که انتخاب می کنند در آینده مسئول رفتار های آن نماینده خواهند بود، لذا باید فرد شایسته را انتخاب کنند و در این خصوص مشورت کرده و عملکرد وی را زیر نظر بگیرند. سپس از آن نماینده حمایت کند تا در روند کاری خود در پارلمان موفق باشد.

این عالم عراقی اشاره کرد: انسان مؤمن باید مراقب خود باشد و کار های خود را مطابق رضایت خداوند سبحان انجام دهد که در غیر این صورت به هنگام دیدار خداوند مورد بازخواست قرار خواهد گرفت.

آیت الله مدرسی از علما و حکیمان خواست تا توصیه ها، راهنمایی ها و سفارشات خود را در خصوص انتخابات برای ملت بیان کنند؛ امید است که خداوند خیر و صلاح همگی را رقم بزند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha