سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سید صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه گفت: نظر مرجعیت دینی فصل الخطاب است؛ چرا که مرجعیت از حکمت و آگاهی بیشتری برخوردار است و نسبت به دین و کشور دلسوز تر است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه گفت: نظر مرجعیت دینی فصل الخطاب است؛ چرا که مرجعیت از حکمت و آگاهی بیشتری برخوردار است و نسبت به دین و کشور دلسوز تر است.

وی افزود: مرجعیت از تمامی گرایش ها، حزب گرایی ها و منفعت طلبی شخصی به دور است و تنها در جهت منافع دین و کشور تلاش می کنند.

حجت الاسلام قپانچی در خصوص انتخابات عراق گفت: انتخابات و عرصه سیاسی امروز عراق، مصداق توقیع شریف امام زمان(عج) است که فرمودند:«اما الحوادث الواقعة فارجعوا فيها الى رواة حديثنا فانهم حجتي عليكم وانا حجة الله».(اما وقایعی که رخ خواهد داد و مسائل مستحدثه، پس در مورد آنها به راویان احادیث ما رجوع کنید که آنان حجت من بر شما و من حجت خداوند بر آنان هستم).

امام جمعه نجف اشرف به صدور فتوای جهاد کفایی از سوی آیت الله سیستانی در نیمه شعبان سه سال قبل اشاره کرد و گفت: این فتوای تاریخی عراق و منطقه را نجات داد.

وی در بخش دیگر خطبه با اشاره به زیارت میلیونی شعبانیه اشاره کرد و گفت: باید به معنی این حدیث توجه کرد که فرمود: « من أراد أن يصافحه روح  مائة وأربعة وعشرون ألف نبي، فليزر الحسين(ع) في النصف من شعبان»( کسی که می خواهد روح 124 هزار پیامبر با او مصافحه کند، امام حسین(ع) را در نیمه شعبان زیارت کند) در روایت آمده که انبیا برای زیارت امام حسین(ع) نازل می شوند و در آنجا مصافحه حقیقی با ارواحشان صورت می گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha