جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حمایت از کالای ایرانی

حوزه/ استاد دانشگاه باقرالعلوم(ع) تصریح کرد: حمایت عملی از کالای ایرانی بدون اصلاح فرهنگ خرید کالای خارجی به ویژه از ناحیه خانواده ها صورت نمی گیرد.

دکتر زهرا روح اللهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: متاسفانه در حال حاضر در بین برخی از خانواده ها و بانوان جامعه ما ، گرایش زیادی به خرید کالا با فلان مارک و برند خارجی وجود دارد به طوری که به عنوان مثال در خرید وتهیه جهیزیه این امر بیشتر مشهود است و گویا یک رقابت و چشم و هم چشمی در این خصوص بین خانواده ها وجود دارد.

وی افزود: مادامی که این فرهنگ و نگاه در بین ما اصلاح نشود، تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی امکان پذیر نیست یا دست کم دشوار خواهد بود چرا که حمایت از تولید ملی زمانی صورت می گیرد که ما باور به خرید و مصرف کالای ایرانی داشته باشیم و این باور و اعتقاد در زندگی ما مشهود باشد، نه این که فقط حرفش را بزنیم اما عملاً کالای خارجی در منزل و محل کار ما وجود داشته باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که به تعبیر مقام معظم رهبری همه مردم و مسئولان مخاطب شعار امسال هستند، تصریح کرد: مسئولان که باید زیرساخت های لازم برای تقویت تولید ایرانی را فراهم کنند و تولیدکنندگان نیز بکوشند که در عین افزایش کیفیت محصولات ، آن ها را با قیمت مناسب به بازار عرضه کنند، اما روی سخن بنده بیشتر با خانواده ها و به خصوص بانوان محترم و زنان خانه دار است که حتی الامکان از کالای ایرانی استفاده کنند به خصوص در جایی که مشابه خارجی آن در کشور ما با کیفیت مطلوب وجود دارد.

وی گفت: تا زمانی که فرهنگ خرید و مصرف ما درست نشود و باور به اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی نداشته باشیم، اوضاع اقتصادی ما و به خصوص مساله بیکاری حل نخواهد شد و لذا نقش خانواده ها و زنان در این خصوص بسیار مهم و کلیدی است.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha