پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 449064
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۴
هدیه اعضای یک کلیسای کاتولیک در آیوا به مسلمانان

حوزه/ گروهی از اعضای کلیسای کاتولیک در شهر دیوک در آیوا، با همکاری چند تن از مسلمانان، یک قوس زیبای طلایی دارای متن قرآنی بر روی محراب مرکز اسلامی طراحی کرده و آن را به عنوان هدیه ای به مسلمانان دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، اعضای یک کلیسای کاتولیک در شهر دیوک واقع در ایالت آیوا، یک قوس زیبای طلایی با نوشته های قرآنی بر روی محراب مرکز اسلامی طراحی کرده و آن را به عنوان هدیه ای به مسلمانان اهداء کردند.

این اقدام با همکاری و کمک فائض الزماری یک دانشجوی مسلمان و عرب زبان که خودش از اعضای مسجد می باشد و همچنین دکتر ادیب کساس که امام جماعت و عضو هیات مشاوره مسجد است انجام گرفت.

دونا اسلید، یک هنرمند حرفه ای که کسب و کار خود را اداره می کند پیش از شروع کارش برای نوشتن خوشنویسی عربی بر روی قوس بالایی محراب مرکز اسلامی دیوک تاکنون پایش به هیچ مسجدی باز نشده بود.

وی می گوید: از این کار بسیار لذت بردم و کار کردن با مسلمانان عالی بود.

دکتر کساس که یک پزشک سوری تبار بوده و 13 سال پیش از سوریه به اینجا آمده می گوید: این یک هدیه از سوی اعضای کلیسا به ما بود و آن ها می خواستند به این طریق خوش آمد گویی شان را به ما نشان دهند و برای ایجاد روابط دوستانه و میان ادیانی دو طرفه اعلام آمادگی کنند.

وی در ادامه افزود: من واقعا معتقدم که این یک حرکت فوق العاده از جانب آن ها بوده است. مسلمانان نیز این حرکت را دوست داشتند، آن را پذیرفتند و از آن استقبال کردند.

این پروژه هنری که اخیرا به پایان رسیده 7 روز به طول انجامید. عارف خطیب رئیس مرکز اسلامی ضمن قدردانی از این هدیه گفت: این هدیه اهمیت زیادی برای هر دو جامعه داشته است. این بدین معناست که ما همه را گردهم جمع می کنیم و نباید تبعیض قائل شویم و درباره یکدیگر قضاوت کنیم. قضاوت کار خداوند است نه ما... زمانی که ما به دنیا می نگریم رنگ ها و اشکال مختلفی می بینیم، همانطور که بشریت است و این همه زیبایی خلقت خداوند است و ما باید این تنوع را در آغوش بگیریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha