جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جشنواره كتاب يار؛ مدرسه علميه الزهرا(س) ساري

حوزه/ دومین جشنواره کتاب یار به منظور فرهنگ سازی کتابخوانی و اهداء جوایز برگزیدگان مسابقات کتابخوانی در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) ساری برگزار گردید .

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، خانم فاطمه صغری طالب زاده در این برنامه ضمن بیان جایگاه کتاب و کتابخوانی گفت: اسلام دین جهانی بوده که با کتابت آغاز شده و معجزه پيامبر آن نیز قرآن بوده که اهمیت زیادی به کتاب و کتابخوانی داده است به گو نه ای که اولین آیه نازل شده بر پیامبر(ص)" اقرا باسم ربك الذي خلق" است.

وی افزود: در حال حاضر اولين گام در  امر كتابخواني، فرهنگ سازی مطالعه در كانون تربيت يعني خانواده است و اگر والدین در جهت تربيت صحيح فرزندان خود دغدغه دارند، بايد فرهنگ كتابخواني را جزء خواسته های اصلی  و بهاي كتاب را جزء هزينه هاي ضروري زندگي  قرار دهند و قطعا اگر مادر در محيط خانواده احساس نياز کرده و بتواند كتابخواني را بصورت يه عادت و فرهنگ در بياورد، در امر تربيت نیز موفق تر خواهد بود.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری ادامه داد: دومين گام  در امر مطالعه، فرهنگ سازی كتابخواني در محيط های آموزشی و در عرصه های آموزش، پژوهش، تربيت و غیره است.

وی در ادامه اعلام کرد: برگزاری مسابقات كتابخواني،  دوره های آموزشی خلاصه نويسي و روش نويسندگي، بازديد از نمايشگاه هاي كتاب  از جمله شیوه های فرهنگ سازی مطالعه است.

طالب زاده با اشاره به راهکارهای مقام معظم رهبری در خصوص مطالعه تصریح کرد: مطالعه مستمر، تعيين كتاب  مورد علاقه و مورد نياز شخص، مطالعه کتاب به صورت کامل  و رها نکردن مطالعه، و رها نکردن آن به بهانه کار و اشتغال از جمله این راهکارها است. و افزودند ناشرین و مولفین کتاب  برای کتابشان هزینه کنند و آن را صدقه جاریه قرار دهند .

لازم به ذکر است در پایان جشنواره، معاون فرهنگي مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری، نكات لازم در جهت مسابقه سير مطالعاتي و ترغيب طلاب براي شركت در اين مسابقات را بازگو كرده و جوايز مسابقه كتابخواني پاييز و تابستان سال 96 به برگزیدگان  اهداء گرديد.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha