پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کبودوند

حوزه/ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین افزود: اگر بخواهیم محور تحول باشیم باید اهمیت فضای مجازی تبیین شود که صرفا از طریق ایجاد نهضت ارتقاء سواد رسانه ای قابل اجراست، البته اراده بر این است که این نهضت با زبان جامعه و نه زبان دانشگاهی بازگو شود، زیرا اگر بخواهیم نهضت اثرگذاری راه بیفتد باید با زبان مردم و جامعه سخن بگوئیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حامد کبودوند، صبح امروز در جمع مدیران مدارس علمیه قزوین به مسئله فضای مجازی اشاره کرد و گفت: حضور مردمدر فضای مجازی باید همراه با آگاهی باشد و اگر این اهمیت را به تمامی اذهان تزریق کنیم، انقلاب اسلامی می‌تواند محور تحول در فضای مجازی باشد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین افزود: اگر بخواهیم محور تحول باشیم باید اهمیت فضای مجازی تبیین شود که صرفا از طریق ایجاد نهضت ارتقاء سواد رسانه ای قابل اجراست، البته اراده بر این است که این نهضت با زبان جامعه و نه زبان دانشگاهی بازگو شود، زیرا اگر بخواهیم نهضت اثرگذاری راه بیفتد باید با زبان مردم و جامعه سخن بگوئیم.

وی اظهار کرد: نگاه مقام معظم رهبری در این حوزه چند سر و گردن بالاتر از دیگران است و ایشان فضای مجازی را دنیای رو به رشد غیر قابل متوقف می‌دانند.

کبودوند خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه در راستای انجام وظیفه و رسالت ذاتی خود در ارشاد و هدایت جامعه نمی‌تواند نسبت به مباحث مربوط به فضای مجازی و تأثیر روز افزون آن بی تفاوت باشند و لذا در وهله نخست باید تهدیدها و فرصت‌های این عرصه را برای مردم بیان کرد.

وی تصریح کرد: تبلیغ دینی در فضای مجازی باید تبدیل به رشته تبلیغ فضای مجازی شود و کاربرانی که با دین و مسائل دینی آشنایی بیشتری دارند نظیر روحانیون و طلاب، در این زمینه آموزش ببینند و به انتشار و ترویج مسائل دینی اسلام ناب محمدی در این فضاها بپردازنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین اظهار کرد: امروزه دشمنان با انتشار مطالب غیر دینی و غیر اسلامی در فضاهای مجازی قصد تزریق افکار منحرف را در اذهان عمومی به خصوص در بین نسل جوان را دارند و به همین دلیل حضور هوشمندانه در این فضاها مسئله ای مهم است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha