جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نمایشگاه کتاب

حوزه / در نشست مشترک معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر و مشاور فرهنگی وزیر ارشاد با رئیس سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بر لزوم حفظ ارزش‌های معنوی و فرهنگی تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، نشست مشترک معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر و مشاور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با رئیس سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ظهر شنبه 15 اردیبهشت در مصلای امام خمینی(ره) تشکیل شد و طی آن بر لزوم حفظ ارزش‌های معنوی و فرهنگی تاکید شد.

در این نشست، سید مهدی‌هاشمیان، معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر، حجت‌الاسلام و المسلمین ارباب سلیمانی، مشاور وزیر ارشاد در امور فرهنگی و دینی، محسن جوادی رئیس سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، امیرمسعود شهرام نیا، قائم مقام و جمعی از مسئولان نمایشگاه حضور داشتند.

محسن جوادی، رئیس سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان اینکه تا این لحظه در نمایشگاه به لحاظ امر به معروف و نهی از منکر تعامل خوبی داشته‌ایم و مشکلی در این رابطه نداریم، گفت: همکاری دوستانی که در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر کار می‌کردند، برای ما بسیار کمک‌کننده بود. به هر حال امیدواریم مکان مصلی تقدس خود را حفظ کند و پس از این هم مشکلی پیش نیاید.

توجه به ابعاد فرهنگی در نمایشگاه کتاب

در ادامه‌ ‌این نشست، قائم‌مقام نمایشگاه با بیان اینکه ما بعد از دو سال به مصلی بازگشتیم، گفت: مصلی محیطی معنوی و فضایی مثبت دارد. خوشبختانه نمایشگاه تاکنون کم‌حاشیه بوده است.

وی درخصوص ابعاد فرهنگی سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یادآوری کرد: ما امسال تمرکز خود را روی سه محور گذاشته‌ایم. یکی از این محورها اعیاد شعبانیه است، موضوع دوم 40 سالگی انقلاب و محور سوم ترویج کتابخوانی است.

شهرام‌نیا ادامه داد: در بعد فرهنگی نمایشگاه هر روز نشست‌های مختلف فرهنگی برگزار می‌کنیم و ضمنا یک گالری داریم که برنامه‌های آن هر روز با محوریت یکی از موضوعات متناسب با مفاهیم فرهنگی برگزار می‌شود.

وی افزود: دوستان ستاد امر به معروف و نهی از منکر وزارت ارشاد هم در اجرای مناسب مباحث فرهنگی نمایشگاه اعم از تبلیغات محیطی به ما کمک می‌کنند.

ایجاد پاتوق کتاب در مصلی

حجت الاسلام و المسلمین ارباب سلیمانی، مشاور وزیر ارشاد در امور فرهنگی و دینی نیز با اشاره به همکاری مثبت مسئولان نمایشگاه در رابطه با بحث امر به معروف و نهی از منکر گفت: ما جلسات متعددی با آقای جوادی رئیس سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و عوامل ایشان داشتیم و درخصوص این تعامل رضایت کامل داریم.

وی افزود: ما برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر در نمایشگاه یک کمیته‌ی مخصوص اختصاص داده‌ایم. همچنین در محوطه‌ی مصلی جایگاهی را به ‌این موضوع اختصاص داده‌ایم که مانند یک پاتوق است و مردم می‌توانند مسائل خود را با نمایندگان ما مطرح کنند.

امربه معروف به فرهنگ عمومی تبدیل شود

در ادامه، سید مهدی‌هاشمیان، معاون امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: نمایشگاه کتاب یک رویداد فرهنگی مهم است که هر سال در کشور اتفاق می‌افتد و همه‌ نگاه‌ها به آن است.

وی ادامه داد: درخصوص نمایشگاه کتاب همیشه از یک سو نگرانی‌هایی وجود دارد و از سوی دیگر شیرینی‌ها و موفقیت‌هایی به دست می‌آید. این دو همیشه کنار هم بوده‌اند، اما به طور کلی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران موفقیت خوبی برای کشور است.

 معاون امر به معروف و نهی از منکر در پایان تاکید کرد: ما امیدواریم صنوف نیز به مبحث امر به معروف و نهی از منکر بیشتر ورود کنند و به نوعی در نظارت عمومی ‌دخیل باشند. مهم این است که آحاد مردم در ایجاد نظارت عمومی‌ در کشور مشارکت کنند؛ چه در نمایشگاه، چه بازار و چه حوزه‌ی محلی. تصور کنید اگر مثلا یک نانوا نان بد به دست مردم بدهد و برخی افراد به او تذکر دهند، یا در هر زمینه‌ی دیگری مردم همدیگر را امر به معروف و نهی از منکر کنند، چقدر وضعیت بهتر خواهد شد.

براساس اعلام ستاد خبری نمایشگاه کتاب، سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از 12 تا 22 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) دایر است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha