چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
خانواده قرآنی

حوزه/ اگر پدر و مادر که در راس خانواده می باشند به وظایف و تکالیف آگاه باشند و آنها را به درستی انجام دهند، نهاد خانواده اثرگذاری لازم بر فرد و جامعه را خواهد داشت و الا باید منتظر فرو ریختن بنیان های این نهاد مقدس بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد محمد حسینی عصر امروز در نشست تربیتی که در سالن اجتماعات مرکز پاسخگویی به سؤالات دین حوزه علمیه قزوین برگزا رشد به موضوع خانواده در نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداخت و گفت:  متاسفانه  امروز در جامعه اسلامی ما آمار ناخوشایندی در مورد تنش های خانواده به چشم میخورد که یکی از خواسته های دشمنان است و آنها تمام تلاش خود را بکار گرفته اند تا بنیان خانواده را تضعیف و نابود کنند.

وی افزود: اگر می خواهیم یک زندگی با نشاط و به دور از استرس داشته باشیم، فرزندان خوبی را تحویل اجتماع دهیم و زن و مرد از یکدیگر دلسرد نشوند و آمار طلاق در جامعه کم شود، باید سرلوحه همه پازل های زندگی را روش و منش حضرت زهرا (س) و اهل بیت (ع) هم در زندگی فردی و هم اجتماعی قرار دهیم .

 کارشناس مسائل خانواده اظهار کرد: امروز بیش از پیش مواظب و مراقب باشیم چرا که دشمنان اسلام، خانواده را مورد هجمه قرار داده اند و تلاش می کنند رکن اصلی خانواده را که مادر است، هدف قرار دهند.

حجت الاسلام محمد حسینی خاطرنشان کرد:  محکم ترین پایه های ارزشی، اعتقادی، فکری، بینشی واساس خانواده مادر است که مادران باید به مادر بودن خود افتخار کنند و بدانند که دشمنان در صدد تخریب مقام و منزلت مادر و نقش همسر در خانواده هستند.

 استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: دشمنان اسلام برای نابودی تمدن اسلامی سه محور خانواده، نظام آموزشی، الگوها و اسوه ها را مورد هدف قرار داده است و برای رسیدن به اهداف شوم خود شبانه روزی سیاست گذاری و نقشه راه تعیین می کند.

 کارشناس مسائل خانواده ادامه داد: اگر خانواده به وظایف خود به درستی عمل کند و کارکردها را به جا و به موقع انجام دهد می تواند افرادی را تحویل جامعه دهد که در رشد و تعالی اجتماع تاثیر بسزایی داشته باشند، لذا باید گفت یکی از کارکردهای مهم و اساسی خانواده کارکرد تربیتی است.

وی در پایان گفت:  اگر پدر و مادر که در راس خانواده می باشند به وظایف و تکالیف آگاه باشند و آنها  را به درستی انجام دهند، نهاد خانواده اثرگذاری لازم بر فرد و جامعه را خواهد داشت و الا باید منتظر فرو ریختن بنیان های این نهاد مقدس بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha