جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی - معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون حوزه علمیه مازندران از برگزاری گردهمایی معاونان تبلیغ حوزه های علمیه سراسر کشور به میزبانی مازندران خبر داد و گفت: این گردهمایی سه روزه از فردا آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون حوزه علمیه مازندران امروز در نشست روحانیون مستقر غرب استان روحانيت را بزرگترين و مؤثرترين شبکه تبليغي معرفي کرد و گفت: انتقال مفاهيم آموزه‌هاي تعالي بخش ديني و فرهنگ غني اسلام رسالت اصلي روحانيت در تاريخ اسلام بوده است.

وي به تلاش دشمنان اسلام براي ايجاد شبهات ديني و نيز ترويج شبکه‌هاي انحرافي در جامعه اسلامي اشاره کرد و افزود: شناسايي و مقابله با گروه‌هاي منحرف ديني يکي از رسالت‌هاي روحانيت است که تا به امروز به خوبي در اين مسير حضور داشته اند.

حجت الاسلام صادقی با بيان اين که نقش روحانيت در حرکت‌هاي مردمي عليه استبداد و استعمار همواره پررنگ و ريشه‌دار بوده است، تصريح کرد: حضور روحانيت در پيروزي انقلاب اسلامي و هشت سال جنگ تحميلي نمونه‌هايي از نقش آفريني روحانيت در عرصه هاي انقلاب اسلامي است.

وی با اشاره به اينکه روحانيت اصيل همواره با آگاهي و بصيرت مانع از تحقق برخي توطئه هاي دشمنان اسلام شده است، بيان داشت: دشمنان اسلام و انقلاب از انديشه هاي روحانيت آگاه و اصيل همواره هراسان است و تلاش مي کند مانع از ترويج آن در جامعه اسلامي به ويژه در ميان نسل جوان شود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به نقش روحانیت در حفظ جایگاه ولایت و رهبری در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمن هميشه در برنامه‌هاي خود سعي در خدشه وارد کردن به انقلاب و ولايت داشته است لذا روحانيت بايد هوشيارانه با توطئه‌ها مقابله کند و براي اتحاد ميان مردم تلاش کنند.

وی با بیان این که روحانيت هميشه در کانون توجه دشمنان نظام بوده، چرا که آنان به عظمت و قدرت قشر روحانيت واقف هستند، ادامه داد: دشمنان همواره تلاش كردند تا رابطه بين مردم و روحانيت را خدشه دار کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز وظیفه روحانیت تنها تبلیغ دین در جامعه نیست، خاطرنشان کرد: رسالت امروز روحانیت بین المللی است و باید دین و ارزش های الهی را در جهان گسترش دهد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که روحانيت مرجع رسمي تبيين ارزش ها و تثبيت باورهاي ديني در جامعه بوده است، افزود: روحانیت باید تقویت برنامه های تبلیغی را با هدف رشد دینی جامعه به طور جدی دنبال کند.

وی با اشاره به این که روحانيت نقش بسيار مهمي در ارتقاي سطح فرهنگي و مذهبي جامعه بر عهده دارد، تصریح کرد: امروز حضور مستمر و با قدرت روحانیت در مباحث فرهنگی و اجتماعی می تواند عاملی در جهت کاهش این آسیب ها باشد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در پایان از برگزاری گردهمایی معاونان تبلیغ سراسر کشور به میزبانی مازندران خبر داد و گفت: این گردهمایی سه روزه از فردا در بابلسر آغاز به کار خواهد کرد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha