شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سعیدی امام جمعه قم

حوزه/ تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) گفت: نشر معارف اهل بیت(ع) از تعلیم و تعلم قرآن تا بیان احکام در حرم بانوی کرامت از موقعیت و ارزش خاصی برخوردار است، افرادی که به زیارت این حرم مشرف می شوند انتظاراتی که از این حرم دارند از هیچ کدام از حرم های دیگر ندارند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی عصر امروز در همایش وارثان انبیا که در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، از جایگاه شهر قم یاد کرد و اظهار داشت: امام صادق علیه السلام شهر قم را به نام عش آل محمد نامیدند تا افرادی که در این شهر حضور دارند از جایگاه رفیع این شهر بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه انسان اگر بداند تلاشی که می کند در چه موقعیی است به طور طبیعی ادب و آمادگی خود را بالا می برد، افزود: اگر انسان دعوت شود تا در محضر شخصیتی بزگوار به ایراد سخن بپردازد قطعا به مطالب و شیوه بیان توجه ویژه ای خواهد داشت.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) به اهمیت تبلیغ و تعلیم قرآن کریم و احکام دین و معارف دین اشاره و تصریح کرد: امام صادق علیه السلام از آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها به عنوان حرم اهل بیت یاد کردند، به همین دلیل تعلیم، تربیت، مشاوره و پاسخگویی در مکانی که حرم اهل بیت(س) است، دارای ضوابط خاصی می باشد.

وی ادامه داد: آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها جایگاهی اخص از این موقعیت خاص است، همانطور که در روایت بیان شد، قم آشیانه و حرم اهل بیت (ع) است، حرم کریمه اهل بیت (س) درون این حرم واسع قرار گرفته و به نوعی حرم در حرم واقع شده که جایگاه آن را از این جهت خاص تر از دیگر حرم های اهل بیت (ع) کرده است، درواقع آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها شبیه مسجدی است که محراب آن جایگاه ویژه ای دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تاکید کرد: نشر معارف اهل بیت(ع) از تعلیم و تعلم قرآن تا بیان احکام در چنین مکانی از موقعیت و ارزش خاصی برخوردار است، افرادی که به زیارت این حرم مشرف می شوند انتظاراتی که از این حرم دارند از هیچ کدام از حرم های دیگر ندارند.

وی عنوان کرد: حرم پیامبر گرامی اسلام(ص) در دست وهابیون است که در واقع از حوزه حضور به معنای کامل و صحیح و تاثیر گذار خالی است و فقط در ایام عمره حضور محدودی در آن جا وجود دارد، همچنین اعتاب مقدسه در کشور عراق که بعد از سقوط رژیم بعثی تا حدودی جایگاه خود را پیدا کرده اما در میان همه اعتاب با تعریفی که امام صادق علیه السلام کرده و جایگاه مرجعیتی که دارد حرم بانوی کریمه اهل بیت (س) از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

امام جمعه قم با بیان اینکه زائرین آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) از این مکان مقدس انتظاراتی دارند، تصریح کرد: هنگامی که زائر به قم مشرف می شود از حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) بیش از تشرفی که خدمت بانوی کریمه (س) دارند توقع دارند که بعد از انقلاب خدمات مطولبی در این راستا ارائه شده که البته رو به رشد است.

وی با اشاره به اینکه تبیین کلام اهل بیت(ع) باید به صورت منطقی و با پرهیز از حواشی صورت گیرد، عنوان کرد: امام رضا علیه السلام فرمودند اگر مردم محاسن کلام ما را بدانند از ما اطاعت می کنند در واقع یعنی اطاعت نکردن برخی از مردم از اهل بیت به دلیل تبیین نشدن محاسن اهل بیت (ع) به صورت صحیح است، بنابراین باید از حواشی پرهیز کرد و تفسیر کلام اهل بیت (ع)را به صورت صحیح تبیین کرد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha