پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مقامات واتیکان خبر تاسیس کلیسا در «ریاض» را موثق ندانسته اند

حوزه/ اخیرا اخباری مبنی بر امضای توافق نامه میان عربستان سعودی و واتیکان برای ساخت کلیسا در ریاض منتشر شده است، اما مقامات واتیکان امضای چنین توافق نامه ای را با پادشاهی عربستان رد کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از rt، واتیکان امضای توافق نامه با عربستان سعودی از جمله ساخت کلیسا در این کشور را رد کرد.

اخیرا خباری مبنی برامضای توافقنامه ای میان عربستان سعودی و واتیکان برای ساخت کلیساهایی در ریاض منتشر شده است. عربستان سعودی اعلام کرده بود در راستای فضای باز فرهنگی و اجتماعی برای اولین بار در تاریخ این کشور، ریاض با واتیکان توافق نامه ای را در زمینه احداث کلیساهایی برای مسیحیان به منظور توسعه ادیان و فرهنگ ها و تحقق ثبات و امنیت جهانی به امضاء رسانده است؛ اما مقامات واتیکان موثق بودن این خبر را تایید نکردند.

این خبر در پی دیدار یکی از مقامات عالی واتیکان، جین لوئیس توران، کاردینال فرانسوی کلیسای کاتولیک و رئیس شورای پاپی برای گفتگوی میان ادیانی از عربستان سعودی در ماه گذشته منتشر شد. در نتیجه این دیدار توران توافق نامه ای را با مقامات دولتی عربستانی به امضاء رساند.

در ادامه این دیدار گفته شد که سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان نیز با جان لوئیس توران در دفتر پادشاهی‌اش در کاخ یمامه واقع در ریاض دیدار کرده است.

در حالی که متن هر گونه توافقنامه ای منتشر نشده است، تنها جزئیات تایید شده از منابع رسمی در رم این است که نمایندگان سعودی و واتیکان جلسات منظم بین مذهبی را برگزار خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha