پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمود صفی زاده

حوزه/ مدیر حوزه خواهران استان کردستان با اشاره به جایگاه رفیع معلم در دین اسلام، گفت: یکی از مهمترین اعمال ما در زمان انتظار فرج، خودسازی و خلوت کردن با خداوند متعال است که این دو عامل باعث صیقل بخشیدن به روح انسان متقی و با تقوا می گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، به مناسبت هفته معلم با حضور حجت الاسلام محمود صفی زاده، شامگاه دیروز نشستی در مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) سنندج برگزار شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان در این نشست با اشاره به اینکه اولین معلم، خداوند متعال است، اظهار داشت: خداوند در اولین سخنان خود که به صورت وحی به پیامبر اکرم (ص) نازل شد، فرمودند « بخوان به نام پروردگارت که انسان را از خون بسته ای آفرید بخوان که پروردگارت از همه کریم تر است همانطور که به وسیله قلم به انسان آنچه را نمی دانست آموخت».

حجت الاسلام صفی زاده با اشاره به اینکه علم بدون تهذیب و تقوا بی اثر و بی فایده است، گفت: دین اسلام از این جهت جایگاه معلم و استاد را والا می داند، این است که استاد و معلم به جز علم آموزی شخصیت مخاطب را همانند پیکرتراشی می سازند.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه باید بین استاد و طلبه همواره رابطه ای بر اساس اصول دین و درس حکمفرما باشد، تاکید کرد: استاد و طلبه باید در عین آموزش و علم آموزی ارتباط جدی داشته باشند و این ارتباط می تواند زمینه ساز تقویت روحیه طلاب باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان با تاکید بر این که جایگاه استاد برای انسان کمتر از جایگاه والدین او نمی باشد، گفت: در ایام شعبانیه هستیم و ما در قبال حضور مهدی(عج) وظایفی داریم که باید آنها را به بهترین نحو انجام دهیم.

وی به این وظایف اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مهمترین اعمال ما در زمان انتظار فرج، خودسازی و خلوت کردن با خداوند متعال است که این دو عامل باعث صیقل بخشیدن به روح انسان متقی و با تقوا می گردد.

حجت الاسلام صفی زاده افزود: شما که امروز به عنوان طلبه در حال تحصیل هستید، باید بدانید که مورد عنایت خداوند متعال بوده اید و سربازان آقا امام زمان(عج) محسوب می شود؛ لذا قدر این فرصت را به خوبی بدانید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha