جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فرهنگی استان قدس

حوزه/ حجت الاسلام گنابادی گفت: ظرفیت بی بدیل در آستان قدس رضوی وجود دارد که باید در کنار مرجع های اصیل جامعه چون حوزه های علمیه بایستد و ارزش افزوده درعرصه فرهنگی ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد صبح امروز در نشست هم اندیشی با معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان، اظهار کرد: توسعه مفهوم خدمت در دستور کار آستان قدس رضوی قرار گرفته، به صورتی که در حال حاضر افراد زیادی با تخصص های مختلف قرار است هفته‌ای یک روز در موضوع تخصص و فعالیت خود به مردم خدمات ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه هم حوزه های علمیه دارای جایگاه اصیل  و مرجع هدایت بخش و تاثیرگذاری در پیکره اجتماع دارا هستند و هم آحاد مردم ایران یک دل بستگی  وصف ناشدنی به اهل بیت و معصومین(ع)  خاصه حضرت ثامن الحجج  ومرجع منور ایشان دارند،گفت: لذا همکاری و هماهنگی میان این دو نهاد می تواند زمینه ساز خیراتو برکات زیادی باشد.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی  ادامه داد: آستان قدس رضوی هم به برکت وجود مقدس حضرت ثامن الحجج(ع) همیشه در مسیر رشد و توسعه بوده است، براین اساس در زمان های مختلف و تولیت های گذشته زیراسخت های خوبی در عرصه فرهنگی  ایجاد شده است.

وی با تاکید براینکه در مدیریت جدید با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب  و حساسیت و اهمیت موضوع، سیاست اصلی ریاست آستان قدس رضوی بر مسائل فرهنگی قرار گرفته، تصریح کرد: وظیفه اصلی تعیین شده برای آستان مقدس و منور رضوی  این است  که در گستره جهان اسلام ، ارتباط و نقش آفرینی و الگوسازی کند و بتواند یک ارزش افزوده به ظرف فرهنگی و جامعه اسلامی بیفزاید.

حجت الاسلام گنابادی نژاد خاطرنشان کرد: آستان قدس  در عرصه های مختلف چون ورزش، هنری، کتاب، نشر، مشاوره و مسائل تعلیم وتربیت و موضوعات آموزشی و اردوها و تشکل های جوانان ظرفیت های بالقوه و بالفعل زیادی دارد که می تواند در اختیار حوزه های علمیه قرار دهد.

وی افزود: یک ظرفیتی بی بدیل در آستان قدس رضوی  وجود دارد که باید در کنار مرجع های اصیل جامعه چون حوزه های علمیه بایستد  و ارزش افزوده درعرصه فرهنگی ایجاد کند.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در پایان عنوان کرد: خادم یاری عنوان مناسب برای حلقه وصل میان آستان قدس رضوی و مرجع  اصلی جامعه یعنی حوزه علمیه است.

حجت الاسلام سید حسین مومنی، معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان نیز با معرفی واحدهای مختلف معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه به برخی از ابتکارات و اقدامات نوین حوزه  اصفهان در سطح کشور چون طرح هادیان شهر، طرح ادیب(تلبس دائم)، طرح تربیت مربی هدیان سیاسی  مبلغین و طرح مبلغ اقتصاد مقاومتی اشاره کرد.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان همچنین  ضمن تشریح دیگر عرصه های فرهنگی  چون بحث نشر و کتابخانه، کارگاه های آموزشی فرق و ادیان، تربیت حافظان قرآن، بحث تربیت تخصصی مشاوران خانواده و اردوهای آموزشی ویژه طرح هجرتی  ها، بر امر تعامل و همکاری فی مابین حوزه علمیه اصفهان و آستان قدس رضوی  تاکید کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha