پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دیدار

حوزه/ نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: باید تلاش کنیم تا کشاورزی ما با علم روز همراه شود و شیوه‌های سنتی که در آن شاهد هدر رفتن منابع بسیاری هستیم، کنار گذاشته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین ، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: باید تلاش کنیم تا کشاورزی ما با علم روز همراه شود و شیوه‌های سنتی که در آن شاهد هدر رفتن منابع بسیاری هستیم، کنار گذاشته شود.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی افزود: با نگاه جدی‌تر به دشت قزوین و حوزه کشاورزی می‌توانیم نتایج مطلوب‌تری داشته باشیم و فرهنگ‌سازی نیز در این عرصه نقش مهمی ایفا می‌کند.

حجت الاسلاموالمسلمین عابدینی، امام جمعه قزوین نیز در این دیدار اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا نا امنی‌ها نسبت به زمین‌های کشاورزی کاهش پیدا کرده و هیچ کسی نتواند با سود جویی زمین‌های مرغوب کشاورزی را تغییر کاربری دهد.

 وی دستگاه قضا را مسئول برخورد جدی با سوء استفاده کنندگان در این حوزه دانست و تصریح کرد: اعمال قانون می‌باید همراه با عدالت و انصاف باشد. بعضاً مشاهده می‌شود در حالی که به یک کشاورز اجازه داده نمی‌شود یک انبار کوچک در زمین کشاورزی خود احداث کند، برخی ساختمان‌های چند طبقه در کنار زمین او بنا می‌کنند و اینها خسارت‌های جبران‌ناپذیری را ایجاد می‌کند.

امام جمعه قزوین، بحران آب را در قزوین بسیار جدی دانست و یادآور شد: بخش اعظم مشکلات آبی کشور با فرهنگ‌سازی حل می‌شود، اما به دلیل نگاه‌های کوتاه مدت برخی از مسئولان، فرهنگ‌سازی در این حوزه نادیده گرفته شده است.

وی جلوگیری از واردات بی‌رویه را یکی از مصادیق حمایت از شعار سال عنوان کرد و افزود: برخی از محصولات کشاورزی نظیر برنج با کیفیت عالی در کشور ما تولید می‌شوند و نباید اجازه دهیم واردات بی‌رویه، به کشاورزان آسیب وارد کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان، ساماندهی بازار میوه و ایجاد صنایع تبدیلی را نیز در قزوین ضروری دانست.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha