شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) کلاردشت، نشست بررسي حجاب

حوزه/ نشست تحلیلی" آثار حجاب در هویت بخشی و امنیت اجتماعی" در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) کلاردشت برگزار شد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام شعبانی، استاد حوزه در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) کلاردشت، در مورد حجاب و امنیت اجتماعی، بیان کرد: مقوله پوشش و استتار بدن به عنوان جزء جدايي ناپذير حيات انساني و مصداق اصلي حجاب، امري کاملاً مشهود و بي نياز از تعديل است.  

وی افزود: هويّت بخشي و ايجاد امنيّت اجتماعي از جمله کارکردها و اثرات حجاب در جامعه است، چراکه نوع پوشش و حجاب، نشان دهنده سنّت ها، ارزش ها و باورهاي يک جامعه است.

استاد حوزه مازندران ادامه داد: اسلام، حجاب را از مصاديق مهمّ تحقق امنيّت اجتماعي در جامعه معرّفي و چالش ها، زمينه ها و راهبردهاي بسيار مهمّي را براي شکوفايي ذهن نوانديش افراد جامعه در اين مورد تبيين کرده است.

وی تصریح کرد: پوشش اسلامي به منزله يک حفاظ ظاهري و باطني در برابر افراد نامحرم، قلمداد شده که مصونيت اخلاقي، خانوادگي و پيوند عميق ميان حجاب ظاهري و بازداري باطني و از همه مهمّ تر امنيّت اجتماعي را فراهم مي سازد و پيشينه آن به اندازه تاريخ آفرينش انسان است.

حجت الاسلام شعبانی در پایان خاطر نشان کرد: يکي از فلسفه هاي حقيقي وجوب حجاب، حفظ آرامش زن، مصونيّت جامعه از فساد و عمق و معنا بخشيدن به امنيّت اجتماعي با توسعه آن است؛ زيرا نفس آدمي، دريايي موّاج از تمايلات و خواسته هاي اوست که مهم ترين آنها به خوراکي ها، امور جنسي، مال و مقام، مربوط مي شود.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha