سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
زکات

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد از پیشتازی یزدی ها در پرداخت زکات مستحبی تا سقف ۹۱ درصد از کل زکات استان خبر داد و گفت: تمام ۱۱میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان زکات پرداختی سال ۹۶ در استان یزد هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، غلامرضا مشعل چی، با ارائه گزارشی در خصوص زکات سال ۹۶ اظهار کرد: از مجموع 768 روستا در استان یزد 153 روستا دارای اقلام مشمول زکات هستند که 95 روستا نسبت به پرداخت زکات اقدام کرده‌اند.

وی بابیان این که سال گذشته 110 درصد از برنامه جمع‌آوری زکات در استان تحقق پیدا کرد، افزود: مردم نیکوکار استان یزد سال گذشته 11 میلیارد و 650 میلیون تومان زکات پرداخت کردند که 91 درصد آن زکات مستحبی بود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد با اشاره به اینکه 58 درصد زکات در امور محرومان و 42 درصد در ساخت و مرمت پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه شد، تصریح کرد: زکات پرداختی توسط نیکوکاران یزدی در سال 96 نسبت به مدت مشابه در سال 95 بیش از هفت درصد رشد داشته است.

مشعل چی، بابیان اینکه 22 هزار مددجوی تحت حمایت از کمک‌های اهدایی در قالب زکات در سال 96 بهره‌مند شده‌اند، افزود: 39 درصد از زکات اختصاصی در امور محرومان برای معیشت، 5/18 درصد ساخت، مرمت و بازسازی مسکن مددجویی، 17 درصد جهیزیه، 5/9 درصد آزادی زندانیان، 9 درصد خدمات درمانی و هفت درصد نیز برای ارائه خدمات تحصیلی به دانش آموزان تحت حمایت هزینه شده است.

وی ادامه داد: حدود پنج میلیارد تومان از زکات اهدایی با توجه به نیت زکات دهندگان برای ساخت، مرمت و بازسازی 56 مورد پروژه عمرانی عام‌المنفعه ازجمله مسجد، خانه عالم، حوزه علمیه و حسینیه اختصاص پیدا کرد.

 معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد یادآور شد: اقلام و کمک‌های اهدایی در همان محل جمع‌آوری‌شده برای رفع نیاز محرومان و مددجویان منطقه هزینه می‌شود و به‌هیچ‌عنوان از این کمک‌ها برای انجام فعالیت‌های تشکیلاتی و سازمانی استفاده نمی‌شود.

برپایه این گزارش،شهرستان مهریز با رشد 3 برابری در پرداخت زکات رتبه برتر و شهرستان تفت نیز با افزایش 181 درصدی در تحقق برنامه رتبه اول را به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha