شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام ملکی -معاون تهذیب حوزه

حوزه/ معاون تهذیب حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه دشمن به وسیله فضای مجازی دنبال تضعیف روحانیت در بین مردم است گفت: اساتید در گذشته هم مربی، هم استاد و هم پدر بودند و اما الان فقط یک کار انجام می دهند، فقط معلم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی، معاون تهذیب حوزه‌های علمیه سراسر کشور در همایش تجلیل از اساتید حوزه علمیه یزد، با بیان این که در طول چهل سال گذشته از انقلاب مردم همچنان پیرو روحانیت و این قشر است، اظهار داشت: در دنیای امروز بی‌نظیر است که در طول چهل سال مردم با همه مشکلات و سختی‌ها به روحانیت لبیک بگویند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: دشمنان فهمیدند که اگر بخواهند اصل نظام و اسلام را از بین ببرند حتماً باید به روحانیت و این قشر ضربه و خدشه وارد کنند.

وی با بیان اینکه فضاهای مجازی فعالیت‌های بسیاری در جهت تضعیف اعتماد مردم نسبت به روحانیت انجام می‌گیرد افزود: در این فضاها با انتشار تصاویر و فیلم‌هایی که ناخواسته صورت گرفته و عمدی در کار شخص نبوده، می‌خواهند روحانیت را در جلوی چشم مردم بد جلوه دهند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به اینکه در زمان واگذاری این مسئولیت به من با بیش از 60 نفر از اساتید و بزرگان حوزه علمیه دیدار و با آن‌ها گفتگو کردم، گفت: سازمان‌ها و نهادهای حوزوی نمی‌توانند تحول معنوی و اخلاقی در بین طلاب ایجاد کنند و فقط اساتید و مدیران مدارس قادر به انجام این کار خطیر هستند.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه در گذشته اساتید سه کار انجام می‌دادند خاطرنشان کرد: یک معلمی، دو مربی گری و سوم کار پدری را انجام می‌دادند و شاگردی که چشمش را باز می‌کرد هم استاد، هم مربی و هم پدر را می‌دید و آن زمان بود که با تمام وجود غلامی، شاگردی و دوران طلبگی خود را می‌گذراند.

وی با اشاره به اینکه امروزه اساتید حوزه‌های علمیه یکی از آن سه مسئولیت را به دوش می‌کشند که آن هم معلمی است، تصریح کرد: آن هم به شرط اینکه مطالعه داشته باشند، طرح مسئله کنند و به موقع در کلاس‌های خود حضور داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی افزود: طلاب از دانشگاه و مدرسه به حوزه‌های علمیه وارد می‌شوند و اساتید هستند که آن‌ها را تحویل می‌گیرند و بیشترین مواجهه را استاد با طلبه دارد و رفتار، آداب، ادب و رفتارش بر روی طلبه تأثیرگذار است.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: اگر بخواهیم حوزه‌های علمیه را به خوبی حفظ و در جایگاه اصلی و شأن خود نگه بداریم باید اساتید و مدیران با جدیت بیشتری وارد عرصه شوند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha