پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و الملسمین محمود ملک دار

حوزه/ مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه، به فعالیت یک هزار استاد سطح یک و حدود ۶۰۰ استاد دوره های تخصصی در حوزه علیه قم اشاره کرد و گفت: در مجموع ۶ هزار استاد در سراسر کشور به تدریس علوم دینی مشغول هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود ملک دار، مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه، امروز در همایش تجلیل از اساتید حوزه علمیه مازندران در بابلسر از اساتید حوزه به عنوان پرچمدار روح و جان حوزویان یاد کرد و گفت: حوزه های علمیه در ادوار مختلف تاریخ از اساتید و شخصیت های بزرگ علمی و معنوی برخوردار بوده اند.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه، حضور اساتید برجسته و شخصیت های بزرگ علمی را افتخاری برای حوزه علمیه برشمرد و افزود: این افراد شخصیت هایی اهل فکر و نظر بوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین ملک دار از اساتید و علمای بزرگ حوزه به عنوان پرچمداران هدایت طلاب و سربازان حضرت ولیعصر(عج) یاد کرد و گفت: حضور چنین سرمایه های علمی در متن حوزه جای افتخار و مباهات دارد.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه، به فعالیت یک هزار استاد سطح یک و حدود 600 استاد دوره های تخصصی در حوزه علیه قم اشاره کرد و افزود: در مجموع ۶ هزار استاد در سراسر کشور به تدریس علوم دینی مشغول هستند.

وی این تعداد استاد را یک ظرفیت بالای علمی در حوزه عنوان کرد و گفت: در کمتر جایی چنین ظرفیت و سرمایه های علمی دیده می شود و وجود چنین شخصیت هایی علمی، افتخاری برای حوزه و عامل مباهات است.

حجت الاسلام والمسلمین ملک دار با اشاره به این که برخی اساتید حوزه بدون حقوق ثابت و حتی بیمه در حال خدمت به حوزه های علمیه هستند، تصریح کرد: این افتخاری است که استاد با پنج ساعت کار در روز با کمترین امکانات آموزشی از کمترین حقوق برخودار است اما کاملاً جهادی در حال خدمت است.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه، با بیان این که اساتید حوزه همگام با انقلاب و نظام در حال حرکت هستند، افزود: این شخصیت های علمی علیرغم همه مشکلات موجود پای نظام و ولایت ایستاده اند.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که اساتید حوزه باید الگوی عملی برای طلاب باشند، تصریح کرد: رفتار و گفتار یک استاد به گونه ای در یک طلبه تأثیر دارد که هیچ درس اخلاقی این اثرگذاری را نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین ملک دار در ادامه سخنان خود با تأکید براین که اساتید باید مراقب رفتار، گفتار و کردار خود باشند و ببینند که چکار می کنند، گفت: امروز اساتید باید در کنار تدریس نسبت به مسائل انقلاب و نظام دغدغه داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha