شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیر حوزه علمیه یزد

حوزه / مدیر حوزه علمیه یزد با بیان اینکه صمیمت استاد و طلبه سبب ایجاد انس علمی و معنوی می‌شود گفت: همدلی استاد با طلبه راه پیشرفت علمی و تحصیلی را فراهم می سازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس در همایش تجلیل از اساتید حوزه‌ علمیه استان یزد با اشاره به این که یکی از مشاغلی که انجام آن بسیار ثواب دارد و توفیقی برای شخص است، آموزش طلاب حوزه‌های علمیه توسط اساتید است، اظهار داشت: نعمات الهی قابل شمارش نیستند ولی برخی از نعمت‌هایی که خداوند متعال به بندگان عطا می‌کند و منت می‌گذارد که یکی از آن وجود پیغمبر(ص) است.

مدیر حوزه علمیه یزد با تأکید بر این که کار اساتید حوزه‌های علمیه بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است، گفت: شما با این کار سبب هدایت بسیاری از افراد شایسته خدا و سربازان امام زمان (عج) می‌شوید که سپس بعد از شما نیز آن‌ها راه و مسیر درست را به مردم و جامعه نشان می‌دهند.

وی با اشاره به این که اساتید در مدارس علمیه باید توجه بسیاری به طلاب داشته باشند و با صمیمت و رفاقت با آن‌ها برخورد کنند، تصریح کرد: این کار اساتید می‌تواند آرامش خاطری را به طلبه بدهد که اگر روزی هم مشکلی داشت بتواند به راحتی با استاد خود در میان بگذارد و استاد نیز در جهت رفع آن مشکل برآید.

عضو شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به این که صمیمت استاد و طلبه سبب ایجاد انس علمی و معنوی می‌شود افزود: شاید برخی در منازل با مشکلاتی روبه رو باشند و کسی نباشد که بتوانند که به نوعی مسائل خود را به وی در میان بگذارند و مشکلات درسی خود را نیز به او بگویند، ولی اگر استاد بتواند با شاگرد خود صمیمی باشد، بدون شک راهی بسیار خوب و مؤثر برای پیشرفت علمی و تحصیلی طلبه است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس با بیان این که یکی از کارهایی مهمی که اساتید باید در نظر داشته باشند این است که طلاب را تاریخچه حوزه و بزرگان این مکتب آشنا سازند، گفت: اگر طلاب نسبت به تاریخچه حوزه و بزرگان آن اطلاعات خوبی داشته باشند می‌توانند انس بیشتر و بهتری با آن برقرار کنند و نسبت به راه و مسیری که در آن قدم گذاشته‌اند، آگاهی بیشتری پیدا کنند.

مدیر حوزه علمیه یزد در پایان با تأکید بر این که اساتید باید معلم، مشاور و مربی بسیار خوبی برای شاگردانشان باشند، اضافه کرد: در این سال‌ها اساتید مدارس علمیه استان یزد زحمات بسیار زیادی در جهت تعلیم و تربیت طلاب متحمل شده‌اند که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha