پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ یوسف ادعیس

حوزه/ شیخ یوسف ادعیس اعلام کرد: نیروهای ارتش اشغالگر و شهرک نشینان اسرائیلی در ماه گذشته(آوریل) بیش از ۱۲۸ بار به مسجدالاقصی در شهر قدس اشغالی و حرم ابراهیمی در شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری و سایر مساجد و مقابر دینی فلسطین تعرض کرده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شیخ یوسف ادعیس وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین امروز صبح با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای ارتش اشغالگر و شهرک نشینان اسرائیلی در ماه گذشته(آوریل) بیش از 128 بار به مسجدالاقصی در شهر قدس اشغالی و حرم ابراهیمی در شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری و سایر مساجد و مقابر دینی فلسطین تعرض کرده اند.

وی افزود: در ماه گذشته علاوه بر این تعداد دفعات هتک حرمت مسجدالاقصی توسط شهرک نشینان اسرائیلی افزایش داشت و این تعرض ها به بهانه اعیاد یهودی و با حمایت پلیس اشغالگر صورت گرفت.

شیخ ادعیس گفت: در این میان بیش از 33 بار به مسجدالاقصی تعرض صورت گرفته است و یکی از این تعرض ها این است که اسرائیلی ها به محاصره مسجدالاقصی و کنترل عبور و مرور نمازگزاران به این مکان اسلامی نظارت دارند و مانع پخش اذان و برپایی نماز جمعه در مسجدالاقصی و مسجد ابراهیمی می شوند.

لازم به ذکر است که رژیم صهیونیستی به تازگی دست به اقداماتی زده که از زمان آغاز اشغالگری تا کنون سابقه نداشته که آخرین این اقدامات این است که دادگاه رژیم اشغالگر برای اولین بار به شهرک نشینان اجازه داد در فضای مسجدالاقصی نعره کشیده و شعارهای نژادپرستانه سر دهند.

بنا بر گزارش های منابع فلسطینی همچنین در ماه گذشته تعداد زیادی از نمازگزاران بازداشت شده و نگهابانان مسجدالاقصی از آن بیرون رانده شده اند و دوربین های نظارتی زیادی نیز توسط صهیونیست ها در مسجد نصب شده است.

شیخ ادعیس تاکید کرد: حفاری های صهیونیست ها در زیر مسجدالاقصی و به طور خاص در مقبره حضرت یوسف(ع) چسبیده به دیوار تاریخی قدس ادامه دارد و از سوی دیگر نیروهای امنیتی بر حضور خود در شهر قدس قدیمی افزوده اند.

برپایه این گزارش، ارتش اشغالگر در حرم ابراهیمی نیز برای اولین بار مانع برپایی نماز جمعه شدند و بر تعداد نیروهای خود در داخل مسجد افزودند و در 58 مورد مانع پخش اذان در این مکان مقدس شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha