پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تشییع شهید روحانی جمشید آقاجانی

حوزه/ همایش تجلیل از اساتید حوزه علمیه مازندران امروز با حضور معاون تبلیغ حوزه های علمیه و همچنین مدیر مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه، در بابلسر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، همایش تجلیل از اساتید حوزه علمیه مازندران امروز با حضور معاون تبلیغ حوزه های علمیه و همچنین مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه، در بابلسر برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم که به مناسبت هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری برگزار شد ضمن تقدیر از زحمات یک ساله اساتید مدارس علمیه استان همچنین از ده نفر از اساتید مجرب و با سابقه حوزه علمیه مازندران نیز تجلیل شد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران در این همایش به سابقه حوزوی مازندران اشاره کرد و گفت: طبرستان مهد عالمان و فرهیختگان دینی است که سال ها در حوزه های علمیه این دیار تحصی و تدریس کرده اند.

وی با بیان این که حوزه علمیه مازندران در کارنامه خود شخصیت های اثرگذاری را برای جهان اسلام تربیت و پرورش داده است، خاطرنشان کرد: امروز نیز دو شخصیت ارزنده و ارزشمند جهان اسلام آیات جوادی آملی و حسن زاده آملی همچون خورشید تابانی بر جامعه اسلامی می تابند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه علمیه و روحانیت مازندران نقش بسیار مؤثری در عرصه ها و صحنه های انقلاب ایفا کرده است، افزود: وجود ۴۰۰ شهید روحانی مازندران در هشت سال دفاع مقدس همچون برگ زرینی در تاریخ این استان می درخشد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که اساتید حوزه نقش محوری در تربیت و پرورش طلاب بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: نقش محوری اساتید در تقویت بنیه علمی و اخلاقی طلاب بسیار حائز اهمیت است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران به مشکلات اساتید حوزه های علمیه اشاره کرد و با بیان این که در حال حاضر اساتید حوزه با کمترین امکانات بیشترین خدمات را به حوزه ارائه می دهند، تصریح کرد: باید تلاش شود تا مشکلات معیشتی اساتید و مدیران مدارس رفع شود.

وی با بیان این که به هیچ عنوان نمی توان نقش محوری اساتید در شکل گیری جایگاه علمی و اخلاقی طلاب نادیده گرفت، افزود: امروز کار در حوزه عشق و علاقه خاصی می طلبد که اساتید و مدیران مدارس علمیه نیز از همین روحیه برخوردار هستند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha