جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طهماسبی

حوزه/ امام جمعه گلپایگان گفت: هدف اصلی همایش گفتمان مهدویت بازشناسی وظایف منتظران در عصر غیبت است و کسانی که در این عصر زندگی می کنند وظایفی بس سنگین بر عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گلپایگان، حجت الاسلام والمسلمین سید علی طهماسبی در نخستین همایش بین المللی گفتمان مهدویت که ظهر امروز با حضور میهمانانی از کشورها و اقصی نقاط کشور در دانشگاه فنی و مهندسی گلپایگان برگزار شد، با بیان اینکه در عصر غیبت، نشستن و چشم به در دوختن شایسته نیست، بیان کرد: باید برخاسته و با پذیرش مسئولیت ها ضمن کوشش، عمل کرد. اما این کوشش باید بر اساس تقوا بوده و خدای ناکرده بر اساس هوای نفس نباشد زیرا عاشق حجت ابن الحسن العسکری (عج) باید از همه چیز خود بگذرد و در راه مبارزه با شیطان و شیاطین نیز گذر کند و در مقابل وسوسه شیطان مقاومتی سخت و طولانی داشته باشد.

امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه حضرت مهدی (ع) در عصر غیبت بسان خورشید پشت ابر است و فیض وجود او در سراسر گیتی هویداست، افزود: بارش باران، نزول رحمت الهی، رویش گیاهان، طلوع و غروب خورشید و گردش زمین به برکت وجود آن حضرت است.

وی هدف اصلی این همایش را بازشناسی وظایف منتظران در عصر غیبت برشمرد و بیان داشت: کسانی که در عصر غیبت به سر می برند و از تابش مستقیم نور جمال او بر ساحت زندگی فردی و اجتماعی محروم هستند، وظایفی بس سنگین بر عهده دارند.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: اگر کسی امام زمان (عج) را به اهتمام در عبادت و بندگی شناخت دیگر نمی تواند در نماز سستی و کم توجهی روا دارد و همچنین اگر انسان عدل و عدالت گستری را بشناسد دیگر نباید به بندگان خدا ستم روا دارد و هدف او باید ایجاد روحیه اطاعت پذیری در بین منتظران ظهور باشد.

انتهای پیام

 
 
 
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha