چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ربانی

حوزه/ رئیس مرکز خدمات حوزه با بیان اینکه صبر، محبت و خدمت به مردم رمز موفقیت مبلغان است گفت: اگر اخلاق ما مقدار بسیار کمی شبیه پیامبر(ص) باشد مطمئناً در هدایت مردم موفق خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ربانی عصر امروز در نشست توجیهی ویژه مبلغان فعال در مناطق مشترک با عنوان طلیعه رمضان گفت: امروز ما در یک جنگ گسترده تبلیغاتی، روانی و فرهنگی قرار داریم و دشمن با تمام امکاناتش در مقابلمان قرار گرفته است.

رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: دشمنان با تبلیغات، افکاری آلوده و ذهنیت‌هایی منفی را در جامعه القا می‌کنند و برای مقابله با آنها ما باید حضور مناسبی در صحنه داشته باشیم و برخوردهای ما نیز درست و مناسب باشد.

وی با بیان اینکه تبلیغات گسترده علیه روحانیت نشانه قدرت و تأثیرگذاری آنها است، افزود: نقش مؤثر روحانیت در جمهوری اسلامی غیرقابل انکار است اما تبلیغات منفی و فراوان علیه روحانیتی که مردم آنها دیده و با آنها زندگی کرده‌اند باعث می‌شود احساسی منفی نسبت به روحانیون پیدا کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: این تبلیغات گسترده باعث می‌شود رضاخان را  فردی نشان دهند که خدمت بسیاری به ایران کرده است.

وی ابراز داشت: برای مقابله با تبلیغات منفی دشمنان، ما باید ارتباط گرمی با مردم داشته باشیم و با آنها با محبت و احسان برخورد کنیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: ما در مسیر پیامبر گرامی اسلام در هدایت مردم قرار گرفته‌ایم و مانند آن حضرت باید مردم را دوست داشته و در هدایت مردم حریص باشیم.

وی با بیان اینکه صبر، محبت و خدمت به مردم رمز موفقیت مبلغان است افزود: اگر اخلاق ما مقدار بسیار کمی شبیه پیامبر(ص) باشد مطمئناً در هدایت مردم موفق خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به اینکه صحبت‌ها و بحث‌های مبلغان باید از روی بصیرت باشد گفت: بصیرت به معنای آگاه به زمان بودن است؛ مبلغان باید نیازهای جامعه امروز را بشناسند و بدانند چه محتوایی بیشترین تأثیر را در مردم دارد.

وی تصریح کرد: باید در تبلیغ، به جای پرداختن به اختلافات محبت اهل‌بیت علیهم‌السلام را در دل‌ها تقویت کنیم و به شکل‌های گوناگون مکارم اخلاق اهل‌بیت را بگوییم.

رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: اگر محبت اهل‌بیت علیهم‌السلام در دل‌ها تثبیت شود تأثیر خود را بر افراد خواهد گذاشت.

وی در پایان بیان کرد: شما مبلغان کار بسیار بزرگی را انجام می‌دهید چراکه نقش شما نقشی است که پیامبر(ص) ایفا می‌کردند؛ شما باید خدا را شاکر باشید که توفیق تبلیغ نصیبتان شده است.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha