جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش

حوزه/ دبیر نخستین همایش بین المللی گفتمان مهدویت گفت: از ۱۵۰ مقاله ارسالی به نخستین همایش بین المللی گفتمان مهدویت به ۱۲ مقاله برتر لوح و هدایایی اهدا خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیم کارگر دبیر علمی نخستین همایش بین المللی گفتمان مهدویت در حاشیه برگزاری نخستین روز این همایش دو روزه در  گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اظهار کرد: سلسه همایش گفتمان مهدویت طی هشت سال گذشته در 4 دانشگاه کردستان، آذربایجان شرقی، زنجان، اصفهان و پنجمین آن در شهر علم و مجتهد خیز گلپایگان برگزار شد.

وی افزود: نخستین همایش بین المللی گفتمان مهدویت با حضور علما، اساتید و میهمانان خارجی 12 کشور با اهداف تقویت مبانی و پایه های معرفتی مهدویت در بین عموم مردم به خصوص دانشگاهیان، تبیین شاخص ها و معیارهای دانشگاه مهدوی و ویژگی های دانشجویان منتظر، معرفی منابع معتبر مهدوی و آشنایی علاقه مندان با این مفاهیم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر تصریح کرد: این همایش با هدف مشارکت عمیق و عالمانه دانشگاهیان در ترویج و تدوین معارف مهدویت و الگوسازی رشد و پیشرفت دانشگاه ها مبتنی بر آرمان شهر مذهبی، تعمیق رابطه حوزه و دانشگاه با محوریت مهمترین رکن اعتقادی با محور آثار مرجع عظیم الشأن حضرت آیت الله صافی گلپایگانی به مدت دو روز برگزار می شود.

وی با بیان اینکه به منظور آشنایی هر چه بیشتر دانشگاهیان با این منابع و آثار که پاسخگویی به نیازهای اساسی عموم مردم به خصوص جوانان در زمینه مهدویت و تکیه بر منابع و جامع بودن در این زمینه اهمیت دارد، افزود: تقویت روحیه انتظار، تلاش، جهاد و امید در این آثار- اثبات روشن و گویای اصالت مهدویت و دیرنگی آن از طریق ادله مختلف روایی- بهره مندی از ادله عقلی جوان پسند و همه فهم و ترسیم زیبایی های اصل ظهور از جمله اهداف این همایش است.

دبیر علمی نخستین همایش بین المللی گفتمان مهدویت با تشریح مقدمات برگزاری این همایش و اقدامات صورت گرفته در این راستا بیان داشت: در مرحله اول این همایش بیش از 150 مقاله به دبیرخانه ارسال که با بررسی های انجام گرفته از 30 مقاله باقی مانده 12 مقاله انتخاب شد و در دو کمیسیون مبانی و پایه های معرفتی مهدویت مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha