پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست گفتمان «یک مسلمان کانادایی بودن» در تورنتو  برگزار شد

حوزه/در جلسه گفتمانی که با عنوان «یک مسلمان کانادایی بودن» در شهر تورنتو برگزار شد، چالش های هویتی مسلمانان کانادا و مسئله همبستگی اجتماعی به بحث و بررسی گذاشته شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، جلسه گفتمان اسلامی در رابطه با چالش های هویتی مسلمانان کانادا و همبستگی اجتماعی آنان در شهر تورنتوی کانادا برگزار شد.

این نشست با عنوان«یک مسلمان کانادایی بودن» توسط موسسه گفتمان میان فرهنگی برگزار شده و در خانه دوستان درپایین شهر تورنتو برپا شد.

اعضای جلسه گفتمان را سمیه احمد، فعال اجتماعی و مشاور سلامت، امینه محمد یک همکار جوانان مسلمان در شهر تورنتو، طاها غیور مدیر اجرایی ایسنا در کانادا و یوسف بدت، امام جماعت بنیاد اسلامی تورنتو تشکیل می دادند.

جامعه اسلامی توسط بیگانگان تعریف نمی شود

یوسف بدات امام جماعت بنیاد اسلامی تورنتو که در این نشست شرکت کرده بود گفت: فشارهای داخلی و همچنین فشارهای خارجی زیادی وجود دارند که سعی دارند هویت مسلمانان را به تعریف برساند. مردم خارج از جامعه اسلامی سعی دارند به ما بگویند که مسلمان بودن و کانادایی بودن یعنی چه؟

وی افزود: حقیقت این است که ما با آنچه رسانه ها توصیف کرده اند تفاوت داریم. هر یک از ما یک مسلمان و یک کانادایی به شیوه خودمان هستیم. بسیاری از جوانان امروز در جامعه اسلامی کانادا یک شعار برای خودشان پیدا کرده اند و آن این  است: به من نگو من کی هستم! من به تو می گویم که کی هستم! جامعه اسلامی باید به این ادراک برسد که نگذارد دیگران آن را تعریف کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha