جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویری از روز درهای باز در مسجد باتن رژ در لوئیزیانای آمریکا

حوزه/ در مراسم روز درهای باز در مسجد شهر "باتن رژ" در ایالت لوئیزیانای آمریکا، بازدیدکنندگان در جریان بازدید از این مرکز اسلامی، اطلاعاتی درباره اسلام و مبانی دینی اسلامی به دست آوردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ، مراسم روز درهای باز مسجد باتن رژ در ایالت لوئیزیانای آمریکا با حضور بازدید کنندگان و چندین عضو انجمن اسلامی بعد از ظهر روز گذشته برگزار شد. این نشست توسط فدراسیون میان ادیانی شهر باتن رژ و به منظور آگاه سازی مردم درباره اسلام برپا شد.

در این جلسه که با حضور ده ها تن از مردم با اعتقادات دینی مختلف برگزار شده بود بسیاری از آن ها اذعان کردند که دین اسلام شباهت های زیادی با دین های خودشان داشته است. آن ها همچنین نسبت به این مسئله که مباحث دینی درباره اسلام همیشه با غلبه بحث های مرتبط با تروریسم مواجه می شود، اظهار نارضایتی کردند.

در این نشست در کنار توصیف تنش های اساسی پیرامون اسلام، خوراکی هایی از جمله غذاهای لذیذ خاورمیانه به میهمانان عرضه شد.

حنا الکادی یک بومی شهر و از دانشجویان دانشگاه لوئیزیانا که در سال نخست تحصیلی به دین اسلام گرویده پیرامون حقوق زنان در دین اسلام گفت: وقتی دین اسلام شروع به گسترش پیدا کرد، این مذهب حقوقی برای زنان در نظر گرفت که پیش از آن وجود نداشتند.

وی در ادامه از مردم خواست تفاوت های میان  باورهای دینی و فرهنگ های مختلف و سنتی در کشورهای اسلامی در مدنظر قرار دهند.

نیلوفر محمد یک عضو مسجد و خزانه دار بنیاد میان ادیانی گفت: یک سوءبرداشت بزرگ درباره اسلام این است که زنان در این دین هیچ حقوقی ندارند. مردم باید درباره دین بیاموزند و بفهمند که چه چیزی فرهنگ و چه چیزی مذهب است، پیش از آنکه بتوانند به  درستی میان این دو را تشخیص دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha