چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سواد رسانه اي؛ مدرسه علميه الزهرا(س) كلاردشت

حوزه/ سواد رسانه ای مجموعه‌ای از مهارت‌های قابل یادگیری و یک امر ضروری در دنیای امروزی به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، آقای حسین اعتصامی کارشناس فناوری اطلاعات، در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) کلاردشت، بیان کرد: سواد رسانه ای مجموعه‌ای از مهارت‌های قابل یادگیری و یک امر ضروری در دنیای امروزی به شمار می‌رود.

وی افزود: برای حرکت در محیط رسانه‌ای پیچیده امروز، باید پیام‌های رسانه‌ای را به راحتی درک نمائیم؛ زیرا افراد با سواد رسانه ای، قادر به کشف پیام‌های پیچیده‌ی موجود در محتوای تلویزیون، رادیو، روزنامه‌ها، مجلات، کتاب‌ها، بیلبوردهای تبلیغاتی، اینترنت و سایر رسانه‌های مستقل خواهند بود؛ همچنین می‌توانند رسانه‌های خود را ایجاد کرده و در شکل‌گیری فرهنگ رسانه‌ای مشارکت فعالانه داشته باشند که این امر سبب می‌شود مردم از حالت مصرفی خارج شده، از رسانه‌ها به صورت هوشمند بهره‌مند شوند.

این کارشناس فناوری اطلاعات ادامه داد: سواد رسانه ای می‌تواند به افراد جامعه کمک کند تا چگونگی ایجاد پیام‌های رسانه‌ای را درک کرده و آنچه که رسانه‌ها می‌خواهند ما را به باور آن برسانند را تشخیص داده و قسمتی از داستان که کتمان می‌شود را کشف کرده و پیام‌های رسانه‌ای را براساس تجربیات خود، باورها و ارزش‌هایشان ارزیابی کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در جامعه آموزش سواد رسانه‌ ای به رشد تفکر انتقادی و مشارکت فعال در فرهنگ رسانه‌ای کمک کرده و هدف آن، دادن آزادی بیشتر به افراد به وسیله‌ قدرت دادن به آن‌ها برای دسترسی، تجزیه و تحلیل، ارزیابی و ایجاد رسانه است.

اعتصامی در پایان گفت: آموزش سواد رسانه‌ ای یک ابزار برای مقابله با الکل، تنباکو و سایر مواد مخدر، همچنین اختلالات تغذیه‌ای، قلدری، خشونت، نژاد پرستی و تبعیض و به طور کلی سواد رسانه‌ ای یکی از مهارت های مهم زندگی کردن است.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha