جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جلالی

حوزه/ حجت الاسلام جلالی با اشاره به اینکه در حال حاضر روزانه بیش از ۱۵۰۰ کلاس درسی و ۶۰ درس خارج فقه به همت ۶۰۰نفر ازاساتید حوزه علمیه در اصفهان برگزار می شود، گفت: شروع سال تحصیلی ۹۸-۹۷ شنبه ۲۰ مردادماه است؛ افتتاح سال تحصیلی در مدرسه صدر انجام می گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام محسن جلالی پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، با قرائت آیه 122 سوره توبه، اظهار کرد: در این آیه شریفه پیرامون ضرورت اینکه عده ای برای تفقه در دین و فهم عمیق باید تلاش کنند نکاتی بیان شده است.

وی بیان کرد: همه باید دین را بفهمند اما تفقه برای فهم عمیق دین نیاز به تخصص دارد و در هر زمانی باید عده ای برای انذار، تبلیغ و بسط دین تلاش کنند.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان  تصریح کرد: اگر بخواهیم جامعه دینی و اسلامی باشد نیاز به کارشناسان دینی داریم و دین با منابع کتاب سنت فقه و اخلاق در حوزه های علمیه به نحو عمیق مورد تفقه قرار می گیرد و کارشناسان دینی برای تبلیغ، تحقیق و نظارت لازم هستند.

وی افزود: بزرگانی همچون  حضرت آیت الله مکارم تحصیل علوم دینی را واجب کفایی می دانند افزود: واجب کفایی اگر به اندازه کفایت نبود به واجب عینی مبدل می شود که در شرایط امروز این امر یک واجب عینی است که اما تعداد کارشناسان دینی به اندازه مورد نیاز نیست.

حجت الاسلام جلالی اذعان کرد: در استان اصفهان مجموعا دو نظام آموزشی داریم، یک نظام بلند مدت که 4 سطح دارد، سطح 1 معادل فوق دیپلم سطح 2 لیسانس، سطح 3 فوق لیسانس و سطح 4 معادل دکتری است.

وی ادامه داد: در اصفهان 37 مدرسه در استان در نظام بلندمدت فعالیت دارد که 12 مدرسه در شهر اصفهان و 25 مدرسه در شهرستان ها هستند، نظام کوتاه مدت یا سفیران هدایت 3 مدرسه در استان دارند که یکی مدرسه امام حسین رهنان یکی مدرسه خمینی شهر و یکی در حبیب آباد است  که ورودی حداقل دیپلم می خواهد از شرایط این دوره نظام آموزشی 5 سال تحصیل و 5 سال تعهد تبلیغ دارند و پس از مدرک سطح 2 می گیرند و بعد از آن می توانند به تحصیل سطح 3 بپردازند

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: یک مدرسه در استان اصفهان ویژه حفظ قرآن به اسم شهید طباطبایی نژاد که حفظ 3 ساله را داشته و از امسال قرار است حفظ یک ساله داشته باشد، این مدرسه افراد جدیدالورود که علاقه قرانی داشته باشند بدون در نظر گرفتن مقطع تحصیلی پذیرش می کند .

وی عنوان کرد: ریزش طلاب در طول تحصیل 4 مقطع در مقاطع مختلف حدود 200 نفر است، اما در پایه های بالاتر احتمال ریزش کمتر است، آخرین مهلت ثبت نام برای پذیرش چنانچه ثبت نام دو مرحله ای باشد 22 تیرماه است اما اگر مراحل ثبت نام تمدید شود احتمالا تا 15 مرداد آخرین مهلت خواهد بود.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به اینکه در حال حاضر روزانه بیش از 1500کلاس درسی، 60 درس خارج فقه به همت 600نفر ازاساتید حوزه علمیه در اصفهان برگزار می شود،  گفت: شروع سال تحصیلی ۹۸-۹۷  شنبه 20 مردادماه است که افتتاح سال تحصیلی در مدرسه صدر انجام می گیرد

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha