پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ نشست خبری کنگره بین المللی «نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی»

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی، از انتخاب ۹۰۰ موضوع برای کنگره بین المللی «نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی» خبر داد و گفت: در مجموعه ۱۹۵۰ چکیده مقاله ارسال شد که ۱۲۰۰ مقاله آن کامل شد و از این میان ۴۰۰ مقاله انتخاب گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی اصفهانی، دبیر علمی کنگره بین المللی «نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی» پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در حوزه هنری برگزار شد، با بیان این که اعضای علمی، پژوهشی کنگره از سال 95 مشخص شد، گفت: برای این کنگره 15 گروه علمی ایجاد شد و کمتر کنگره ای دارای چنین گروه علمی است.

وی همچنین از انتخاب 900 موضوع برای این کنگره بین المللی خبر داد و تصریح کرد: در سال 96 بخش عظیمی از مقالات سفارش داده شد و بسیاری نیز به سبب فراخوان ارسال شدند. در مجموعه 1950 چکیده مقاله ارسال شد که 1200 مقاله آن کامل شد و از این میان 400 مقاله انتخاب شد.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی عنوان کرد: برای کنگره کتاب نیز سفارش داده شد و در تلاش هستیم از دل کنگره موسوعه ای تهیه شود. تاکنون 55 جلد کتاب تهیه شده که بیشتر آن ها برای چاپ ارسال شدند. 4 خبرنامه نیز به زبان های فارسی، عربی، انگلیسی و اردوی تهیه شد.

وی ادامه داد: 22 مجله علمی – پژوهشی و علمی – ترویجی برای چاپ مقالات ارسال شده به کنگره اعلام آمادگی کردند و روز کنگره 7 عدد از این مجلات آماده و منتشر می شود. همچنین بیش از 20 ملیت برای کنگره مقاله ارسال کردند که 13 جلد از مجموعه 55 جلد کتاب به چاپ این ها اختصاص خواهد یافت.

دبیر علمی کنگره بین المللی «نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی» با یادآوری این موضوع که تاکنون بیش از 100 مهمان خارجی دعوت شد، تعداد مهمانان داخلی را 2 هزار نفر دانست و گفت: سعی کردیم که مهمان های متنوعی را دعوت کنیم.

وی اضافه کرد: برای کنگره تاکنون 211 جلسه برگزار شده که 105 جلسه آن علمی بود.

گفتنی است در بخشی از این نشست خبری حجت الاسلام سید محمدعلی موسوی نسب دبیر اجرایی کنگره بین المللی «نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی» به تبیین برنامه های این کنگره پرداخت و اظهار کرد: کنگره روزهای پنج شنبه و جمعه در قم برگزار می شود.

بخش پایانی این نشست خبری نیز به ارائه گزارش حجت الاسلام محمدرضا خوشخو، معاون بین الملل کنگره اختصاص داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha