پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت‌الله خاتمی‌ در بازدید از نمایشگاه کتاب

حوزه/ امام جمعه موقت تهران در بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب گفت: حتی جای یک کتاب سکولار و غیردینی هم در این نمایشگاه نیست و نباید امکانات جمهوری اسلامی ‌خرج نمایش کتاب های سکولار ‌شود.

به ‌گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله سیداحمد خاتمی، ظهر دوشنبه 17 اردیبهشت، در بازدید از سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در نشستی با رئیس نمایشگاه، با بیان این که امیدواریم نمایشگاه کتاب تهران، نمایشگاهی با حفظ شئونات دینی باشد، گفت: حتی جای یک کتاب سکولار و غیردینی هم در این نمایشگاه نیست و نباید امکانات جمهوری اسلامی ‌خرج نمایش کتاب های سکولار ‌شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور ادامه داد: سکولارها در عرصه‌های مختلف به اندازه‌ کافی زمینه‌ی عرضه دارند و دشمنان اصرار زیادی دارند که سفره‌ دین را از جایگاه‌های مختلف برچینند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: ما یک حرف داریم و آن این است که انقلاب ما اسلامی‌ بود و حلقه‌ی وصل ملت، دین بوده است، بنابراین نباید نخ این تسبیح پاره شود. یک بخش این تسبیح عرصه‌ فرهنگ است؛ باید از این عرصه محافظت کرد، به گونه‌ای که دین آسیبی نبیند.

عضوهیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: عرصه‌ی دیگر اقتصادی است که به اندازه‌ فرهنگ جایگاه دارد. یکی هم عرصه‌ی سیاسی است. بعضی آگاهانه و بعضی ناآگاهانه ناامیدی را پمپاژ می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در ماه شعبان بیان کرد: زمانی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با ایام فاطمیه همزمان شد و کتاب‌های فاطمی ‌در نمایشگاه عرضه شد. امسال نیز به مناسبت ماه مبارک شعبان کتاب‌های امام زمانی عرضه ‌شود.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: در برگزاری نمایشگاه کتاب باید تلاش‌های لازم جهت عرضه‌ی کتاب‌های دینی مناسب صورت گیرد.

فرهنگ اسلامی به دنیا معرفی شود

آیت الله خاتمی‌ همچنین در جمع خبرنگاران گفت: به نظر می‌رسد بخش بین‌الملل نمایشگاه از جمله پل‌های ارتباطی ما با دنیاست، بنابراین باید دقت کرد در این پل ارتباطی، کتاب‌هایی که گویای فرهنگ اسلامی ‌است، عرضه شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور تاکید کرد: فرهنگ اسلامی‌ ما جذاب است و باید به دنیا معرفی شود.

امام جمعه موقت تهران در خصوص نقش کانون‌های مساجد در ترویج فرهنگ کتابخوانی نیز گفت: کانون‌های مساجد با در اختیار قرار دادن کتاب‌های خوب می‌توانند نقش موثری در افزایش کتابخوانی داشته باشند. البته باید در این زمینه به مساجد کمک شود.

وی با بیان اینکه در شعاع کانون های مساجد جوانان فعال هستند، گفت: باید با در اختیار داشتن کتاب های خوب و مفید در دسترس آنها چه به صورت رایگان باشد و چه ارزان از کتابخوانی جمایت کرد چراکه می تواند تاثیر خوبی در کتابخوانی داشته باشد.

برپایه این گزارش، آیت الله خاتمی همچنین از برخی غرفه های سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کرد.

گفتنی است، سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» تا 22 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) دایر است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha