پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امیدیان

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه استان لرستان گفت: حمایت جدی از تولیدات دانش بنیان راهکاری موثر برای تحقق شعار سال است .

حجت الاسلام سعید امیدیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خرم آباد، با اشاره به نامگذاری امسال از طرف مقام معظم رهبری به نام حمایت از کالای ایرانی، گفت: شعار سالهای اخیر از سوی معظم له رنگ و بوی اقتصاد معیشتی دارد و شعار امسال هم ذیل اقتصاد مقاومتی یعنی مبارزه با فقر و به تبع آن فقر و فساد و ... است که ضمن استفاده از ظرفیت های خارجی توجه به ظرفیت های داخلی با رویکرد حمایت از کالای ملی همواره باید مد نظر قرار گیرد.

موسس مدارس علمیه خواهران و برادران نورآباد تصریح کرد: این که مقام معظم رهبری در ابتدای سال جدید با توجه به اولویت و نیازهای جامعه شعارهای سال را مطرح می نمایند، به جهت این است که دورنمای سیاست های تجربی و عملکردی مسئولان را گوشزد نماید و از طرفی هم مردم را متوجه این نوع اولویت ها نمایند.

حجت الاسلام امیدیان با اشاره به این که اگر شعار سال بدرستی برای تحقق کارشناسی نشود، نتیجه عکس خواهد داد، بیان داشت: در صورت کارشناسی نادرست این شعار صاحبان صنایع و تولیدکنندگان داخلی فربه تر و قشر مستضعف و آسیب پذیر نیز با خرید کالای ایرانی غیر کیفی، فقیرتر و زندگی سخت تری خواهند داشت.

وی با بیان اینکه تحقق شعار سال مرهون عزم جدی در 3 حوزه است، تصریح کرد: در ابتدا روی سخن با مسئولان حکومتی در همه قوا ، سازمان ها و نهادهای دولتی و ...است که باید برای تحقق شعار سال به ملزومات و وظایف خود در هر حوزه ای دقت کافی و وافی داشته باشند.

وی گفت: مسئولان باید به صورت جدی از ورود کالاهای غیر ضروری پرهیز نمایند و از ساخت ، تولید و خرید کالاهای خارجی خودداری نمایند.

موسس مدارس علمیه خواهران و برادران شهرستان نورآباد بیان داشت:همه مسئولان ادارات و همه قوا موظف به استفاده از خرید کالاهای داخلی شده اند و هیچ بودجه و هزینه ای بابت خرید کالای خارجی پرداخت نخواهد شد .

حجت الاسلام امیدیان با اشاره به اینکه مبارزه جدی با قاچاق کالای خارجی از مسائل مهمی است که در اقتصاد مقاومتی تولید داخلی و حمایت از کالای ایرانی مطرح است، گفت: این مبحث از مباجث مهمی است که همواره باید به آن نگاه ویژه ای شود.

وی با اشاره به این که ما امروزه شاهد ورود کالاهای خارجی قاچاق یه صورت کانتینر هستیم، افزود: دولت با استفاده ازتوان  نیروهای نظامی و انتظامی به صورت جدی با ورود کالاهای قاچاق بدون ضابطه مبارزه می نماید.                                             

عضو شورای حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه حمایت از صاحبان صنایع و تولید کنندگان داخلی باید با اعطای تسهیلات ارزان و کم سود صورت گیرد، خاطر نشان کرد: افزایش عوارض و مالیات مصنوعات خارجی و کاهش عوارض کالاهای داخلی و مالیات کالاهای ایرانی از جمله راهکارهابی موثر در تحقق شعار سال است.

حجت الاسلام امیدیان با اشاره به این که حمایت جدی و واقعی از تولیدات دانش بنیان از دیگر راهکارها برای تحقق شعار سال است، گفت: دولت باید بصورت جدی دانش و علم را در صنعت تقویت نماید و این امر را سرلوحه فعالیت های حمایتی خود قرار دهد.

وی با بیان این که ممنوعیت تبلیغات کالاهای خارجی و مراکز رسانه ای از جمله صدا و سیما از دیگر راهکارهای تحقق شعار سال است، بیان داشت: برای تحقق شعار سال بازاریابی در خارج از مرزها و دیپلماسی اقتصادی یاید فعالتر شود.

عضو شورای حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه برای ارتقاء کیفیت داخلی کالاها باید تلاش ویژه ای شود افزد:برای تحقق شعار سال باید استانداردهای جهانی روی کالاها صورت گیرد چرا که مر دم خیلی پولدار و ثزوتمند نیستند که بخواهند کالاهای با کیفیت پایین خریداری نمایند.

حجت الاسلام امیدیان با اشاره به این که متنوع ساختن کالاها با تنوع های مختلف و مناسب بودن قیمت آن با قیمت کالاهای مشابه  را از دیگر راهکارهای حمایت از تحقق شعار سال دانست .

وی در پایان با بیان اینکه  آحاد مردم ،علمای حوزه های علمیه ،طلاب ،هنرمندان،افراد اثرگذار و فعالان فرهنگی باید برای تبلیغ و نهادینه شدن مصرف کالاهای ایرانی همتی مضاعف داشته باشند، افزود: برای تحقق اهداف شعار سال همه باید دست به دست هم دهیم و با عزمی جهادی فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را در جامعه تبلیغ و ترویج نماییم

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha