جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام کامران پنام

معاون پژوهش حوزه علمیه لرستان با اشاره به اینکه برای نهادینه شدن فرهنگ تحقیق و پژوهش باید آموزش های گسترده ای در این راستا انجام شود، گفت: تحقیق و پژوهش از سنت های ارزشمند حوزه های علمیه به شمار می رود و نباید اجازه دهیم این سنت رایج به دست فراموشی سپرده شود .

حجت الاسلام کامران پنام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، با اشاره به اینکه آموزش پژوهش محور نیاز امروز طلاب و مبلغان است، گفت: طلاب باید از همان بدو ورود به حوزه برای ورود به عرصه تحقیق و پژوهش آماده شوند و با ورود به این عرصه تحقیقات کاربردی و اثرگذار از خود بر جای گذارند.

وی با اشاره به اینکه برای نهادینه شدن فرهنگ تحقیق و پژوهش باید اهتمام بیشتری به بحث پژوهش داده شود و آموزش های گسترده ای در این راستا انجام شود، خاطر نشان کرد: تحقیق و پژوهش از سنت های ارزشمند حوزه های علمیه به شمار می رود و نباید اجازه دهیم این سنت رایج به دست فراموشی سپرده شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه فراگیر شدن فرهنگ تحقیق و پژوهش در حوزه های علمیه از راهکارهای توسعه فرهنگ و پژوهش در بین طلاب است، اظهار کرد: باید با برنامه ریزی های منسجم،هدفمند و اثرگذار درمدارس علمیه این فرهنگ در بین طلاب فراگیر شود.

حجت الاسلام پنام، تدریس دروس حوزوی با رویکرد پژوهشی را از دیگر راهکارهای گسترش فرهنگ پژوهش در حوزه های علمیه عنوان کرد و گفت: مهارت های پژوهشی باید از همان پایه های ابتدایی حوزه برای طلاب بیان شود، چرا که پرداختن تدریجی به این موضوع می تواند بسیاری از مشکلات مهارتی در حوزه پژوهش را مرتفع سازد.

وی، ارتقاء سطح دانش پژوهشی اساتید حوزه را از دیگر راهکارهای توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس علمیه برشمرد و افزود: اساتید حوزه باید از جایگاه علمی بالایی برای تدریس اصول پژوهشی برخوردار باشند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان لرستان در پایان تجهیز، بهسازی و ساماندهی امور کتابخانه های مدارس علمیه را از دیگر راهکارها برای توسعه فرهنگ نحقیق و پژوهش برشمرد و افزود: برای خرید اقلام سرمایه ای، سخت افزاری و نرم افزاری و همچنین کتب مورد نیاز برای مدارس علمیه باید اقدامات چشمگیری انجام شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha