پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
هفته معلم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین معزالدینی با اشاره به اینکه پایه های آگاهی و معرفت در انسان توسط معلمین تقویت می شود، گفت: تقدیر از معلم یک تقدیر ریشه ای است و گرامیداشت این مقام تمام ارزش هایی است که در جامعه رواج دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن معزالدینی، امام جمعه موقت یزد، شب گذشته در جشن «ترنم اندیشه» که به مناسبت پاسداشت مقام شامخ معلم و با حضور جمعی از مسئولان و فرهیختگان در بافق برگزار شد به ویژگی های معلمین اشاره و خاطر نشان کرد: تقدیر از معلم یک تقدیر ریشه ای است و گرامیداشت این مقام تمام ارزش هایی است که در جامعه رواج دارد.

عضو شورای حوزه علمیه یزد با تاکید بر اینکه توسعه و پیشرفت جامعه در گرو علم و آگاهی است که این گوهر را معلم داراست گفت: معلم پایه های آگاهی و معرفت را در انسان تقویت می کند و بیشترین تاثیرات را در جامعه دارد زیرا فردی است که با گوهر علم و عشق به اجتماع روح می دمد و باعث رشد فرهنگ می شوند.

وی تصریح کرد: گوهر درونی معلم و سرمایه های جاودانگی آن علم و دانش اوست که به دانش آموزان و نسل آینده منتقل و موجب رشد و شکوفایی جامعه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین معزالدینی خطاب به معلمان بافقی بیان داشت: بافق باتوجه به نام دیرینه خود به نام قصبه طیبه و دیار دارالشجاعه، معلمان آن باید بزرگترین رسالت خویش یعنی شجاعت را به دانش آموزان بیاموزند.

عضو شورای حوزه علمیه یزد خاطر نشان کرد: معلمان بافقی باید در کنار متون و آموزه های علمی، آداب و فرهنگ را به دانش آموزان یاد دهند و روحیه شجاعت را در روح آنها بدمند.

گفتنی است، در پایان این آیین از ۵۱ نفر از فرهیختگان، پیشکسوتان، خانواده های فرهنگی و خانواده های فرهنگی شهید و فقید تجلیل بعمل آمد و اجرای برنامه های فرهنگی از دیگر برنامه های این آیین بود.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha