پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مریم حسن پور

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد از فعالیت قریب به ۹۰۰ بانوی طلبه یزدی در بخش پاسخگویی به احکام، شبهات اعتقادی، مشاوره خانواده و مربیان حلقه صالحین در سطح استان یزد خبر داد.

مریم حسن پور صبح امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، اظهار کرد: تأسیس مدارس علمیه خواهران در استان یزد و کشور یکی از برکات انقلاب اسلامی است که استان یزد در آستانه چهلمین بهار پیروزی، تأسیس 22 مدرسه علمیه خواهران در تمام شهرستان های استان یزد از مقطع دبیرستان تا کارشناسی، ارشد و دکترا را شاهد هستیم.

وی افزود: وجود مدارس علمیه خواهران و برداردان درهر منطقه به عنوان یک مرکز فرهنگ ساز و فعال در زمینه نشر معارف دینی و ترویج فرهنگ اهل بیت(علیهم السلام) به شمار می رود که بحمدلله هر سال با فارغ التحصیلی بانوان در سطوح کارشناسی، ارشد و دکترا بر تعداد بانوان مبلغ و پاسخگو به مسائل و شبهات اعتقادی، احکام و مشاوره در سطوح مختلف جامعه اعم از آموزش و پرورش، دانشگاهها، مجالس خانگی، هیئات، مراکز فرهنگی و...افزوده می شود.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد در خصوص آمار بانوان فعال مبلغ در عرصه پاسخگویی بیان کرد: تعداد کل مبلغان فعال مدارس علمیه خواهران استان در حال حاضر 885 نفر در سطح استان یزد که از این تعداد 375 نفر در شهرستان یزد فعالیت دارند.

حسن پور ادامه داد: از مجموع کل مبلغات 714 نفر در زمینه پاسخگویی به شبهات اعتقادی بانوان یزدی، مشاوره خانواده از جمله همسران، فرزندان و ازدواج و نیز به عنوان مربیان حلقه های صالحین در سطح استان یزد فعالیت می کنند.

*پاسخگویی تلفنی به سئوالات شرعی بانوان

وی، خاطرنشان کرد: تنها در بخش پاسخگویی به احکام بانوان و مسائل شرعی 171 نفر بانوی حوزوی در سطح استان فعالند که از این تعداد 74 نفر در شهرستان یزد حضور دارند که همه دارای شماره تماس شخصی در سطح استان برای پاسخگویی هستند و از طریق 23 شماره تماس ثابت مدارس استان هم روزانه در ساعات فعالیت مدارس به سئوالات زنان یزدی در زمینه مسائل شرعی و احکام پاسخ داده می شود.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد، برخی مکان های ثابت پاسخگویی در سطح استان یزد را مدارس علمیه خواهران در هر شهرستان، ستادهای نماز جمعه، مساجد(حلقه صالحین)، امامزادگان و بقاع متبرکه در مناسبت های مذهبی، دانشگاهها، مدارس دخترانه، جلسات خانگی، فضای مجازی، برخی بیمارستان های استان از جمله در یزد و میبد و برخی از حسینیه ها برشمرد.

حسن پور گفت: بانوان مبلغ در طول سال به همت مدارس علمیه با هدف ارتقای سطح علمی آنان در دوره های آموزشی امام شناسی، احکام، آشنایی با شبهات جدید و ... شرکت می کنند.

انتهای پیام / 313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha